Regnsystem

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

124
17
Vincentc:
Har ni samma problem på eran regnsystem också? Var är den kalkavlagring eller något annat. Ser ut genomskinlig och liknande gelé inuti röret.

5061
3826
Tropfrog:
Jo, kan nog vara kalkavlagringar. Använd osmos vatten istället så slipper du det.

39
20
MangeL:
Det är inte så att du råkat få en bakterietillväxt i vattenbehållaren?

5061
3826
Tropfrog:
Kan definitivt vara bakterier också. I vilket fall är osmos vatten lösningen.

Medlem i SkHF
961
1076
NellyNiklas:

Vilket system är det? ExoTerras Monsoon? mistKing? Dusk?

1. Om vattenbehållaren är transparent så ställ den mörkt i ett skåp. 

2. Om du inte kan köra Osmos vatten så är destillerat vatten från tex Hornbach ett alternativ. 


124
17
Vincentc:
vad använda ni för osmos system eller någon annant istället?

5061
3826
Tropfrog:
Jag använder en som heter pure pro. Den köptes begagnad för 15 år sedan och gör jobbet än idag.

I vilket fall är osmosrening en ganska så enkel process. Alla produkterna på marknaden funkar bra. Jag vill minnas att någon nämnt för mig att det bara finns en tillverkare i världen av membranet inuti som är det viktiga. Om det stämmer är det i princip ingen skillnad på produkterna.

Bästa stället att hitta billiga osmosfilter är saltvattensforum. En begagnad enhet av populärt fabrikat kostar 500kt eller mindre. Sen kan det tillkomma lite kopplingar och grejor för att skapa en säker installation.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild