Ingen mässa i Kungälv 2013.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Medlem i GHF
635
410
Jimmy:

Enligt GHF´s facebooksida blir det ingen mässa i år.

Jag citerar:

"Tyvärr tvingas vi, trots ett stort intresse, avblåsa årets reptilmässa i Kungälv. Det gick inte att få tillgång till vår vanliga lokal i varken oktober eller november.
Som tröst kan vi meddela att vi kör en mässa lördag den 25 oktober 2014. Välkomna då!"

 

 


242
29
Blues:

Men f-n det finns väl andra lokaler,dom får kolla i Göteborg.


333
97
leolina:

Giftormsförsäljarna brukar sällan vara speciellt många oavsett så det påverkar nog inte speciellt mycket. Bara att se på Lidköping och Norrköping senaste gångerna, en giftormsförsäljare på vardera. En större lokal däremot hade säkert kunnat få mässan att växa och utvecklas :)


333
97
leolina:

Det är bara giftormar såvitt jag vet, övriga giftdjur har jag då aldrig hört något förbud för :) Om jag inte är helt felinformerad så är det (eller har iallafall varit) giftormsförbud i den kommun som mässan anordnas och i det läget finns det ju inte så mycket för föreningen att välja på. Det är även ganska höga säkerhetskrav för att få ha giftorm på mässorna nuförtiden och det kan ju också vara en anledning till att vissa anordnare väljer bort att ha giftormar på sina mässor.


29
7
Patrulk:

Himla tråkig "lösning".
Det måste ju finnas andra lokaler under den tidsramen i göteborgs närområden,kungälv är ju inte heller helt centralt.

Ser inte behovet av att vara på samma ställe varje år ifall konsekvensen blir att mässan uteblir vissa år pågrund av det. Hur ska man göra ifall lokalen säg inte skulle vara tillgänglig till 2015? Tror mässan riskerar att tappa många besökare om den blir ett "kanske".


Medlem i GHF
635
410
Jimmy:

Inga giftiga djur har varit tillåtna på mässan tidigare.

Att det finns möjlighet att titta på nya lokaler är självklart, problemet är att detta års mässa är körd. Med så kort varsel finns inga lokaler tillgängliga någonstans.

Hur mässan kunde sumpas är för mig obegripligt, men faktum är att det inte blir nån mässa i år vilket känns för jävligt.

 

 

 

 

 


444
153
jpson67:

Tråkigt, då det verkar svårt att hitta nån att åka med till stockholm som hade varit en liten tröst.


Medlem i SHF
214
439
crocodilejonas:

En annan sak som gör det svårare när man planerar mässa är ju att man inte vill att den krockar med en annan mässa. Dvs datumen som är tillgängliga måste ju då vara tillgänglig för lokalen och det är svårare att hitta ett datum som passar än man tror...


242
29
Blues:

Långsiktig planering så löser man allt.


Medlem i SHF
214
439
crocodilejonas:

Det är väl det dem satsar på nu? 

Dem har ju bokat lokalen till nästa år.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild