Cites tillstånd för att annonsera

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

229
224
Formula76:
För att annonsera efter ett A-listat djur (köpes annons) måste jag ha cites tillstånd.
Men Jordbruksverket ger tillstånd till ett specifikt exemplar av arten. 
Födelseland, vikt osv vill de veta.
Även efter kvantitet, hur många djur tillståndet gäller.

Jag vet ju inget av detta förräns jag kommit i kontakt med en eventuell säljare.
Och jag kanske vill köpa en grupp av djur och vet ej antalet?

Jag kan inte komma i kontakt med en eventuell säljare förräns jag fått tillståndet.
Jag kan inte få tillståndet förräns jag kommit i kontakt med en säljare.

Hur gör djur?

Medlem i GHF
167
344
Fredriko:
När jag ansökte om tillstånd för att annonsera efter bilaga A-djur så var det inga problem alls. Jag uppgav artnamnet till jordbruksverket. Inget mer. På tillståndet stod även bara artnamnet. Inget av de uppgifter du nämner ovan. 

Detta var några år sen dock. Har du frågat jordbruksverket nyligen om detta och de uppgav att du behövde ange ovan uppgifter? 

MVH

229
224
Formula76:
Fredriko skrev:
När jag ansökte om tillstånd för att annonsera efter bilaga A-djur så var det inga problem alls. Jag uppgav artnamnet till jordbruksverket. Inget mer. På tillståndet stod även bara artnamnet. Inget av de uppgifter du nämner ovan. 

Detta var några år sen dock. Har du frågat jordbruksverket nyligen om detta och de uppgav att du behövde ange ovan uppgifter? 

MVH



Jag loggar in via deras sida för att ansöka om intyg för handel med A-listade djur: eformular.funktionstjanster.se/eforms/eforms.html;jsessionid=19928CFE2963C4528ED4F1CF7B44CE0E.tomcat-eforms-fe2?eformid=63c1df8c-bc24-4c05-a78a-a4c1761d2bf3&pageName=Eid2idppage&kommunid=309

Och då vill de mer eller mindre veta allt om just den individen man tänker köpa?
Sen kostar det 350:- vilket iof inte är nån hysterisk förmögenhet, men det känns onödigt bara för att få lov att annonsera. Hade jag väl hittat djur jag velat köpa så hade det känts mer logiskt att jag måste skaffa intyg DÅ när djuret ska byta ägare. 

Medlem i GHF
167
344
Fredriko:
Jag tror jordbruksverket får så få förfrågningar om att få annonsera efter att köpa Bilaga A-djur så de helt enkelt inte har rutiner för det på sin hemsida. Formuläret du kollat på handlar om att söka papper för de djur man har, inte för att få tillstånd att annonsera. Ring dem i stället. Eller maila. Då tror jag det kommer lösa sig.
 

Passa på medan det är billigt. Avgiften att kommer höjas, om det inte redan är gjort?  

229
224
Formula76:
Fredriko skrev:
Jag tror jordbruksverket får så få förfrågningar om att få annonsera efter att köpa Bilaga A-djur så de helt enkelt inte har rutiner för det på sin hemsida. Formuläret du kollat på handlar om att söka papper för de djur man har, inte för att få tillstånd att annonsera. Ring dem i stället. Eller maila. Då tror jag det kommer lösa sig.
 

Passa på medan det är billigt. Avgiften att kommer höjas, om det inte redan är gjort?  


Men där är väl bara ett tillstånd? För handel med Cites-A djur?

Var hittar man Cites tillstånd för att annonsera nånstans?

Nu crasha min jävla mobil så nu har jag inget bank id längre :-/ Men jag är rätt så säker på att det var rätt formulär jag var inne på

229
224
Formula76:
Då har jag fått svar från JBV om vad som gäller.

Det tillstånd man ska ha går inte att söka via nätet, som alla de andra.
Utan det är en blankett som man fysiskt måste fylla i och skicka in.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild