Inget pris?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

24
22
MikeM:
Bara en fundering.
varför sätter man inte ut pris på djur man säljer?
ännu mer konstigt blir det när det i annonserna står; vet du inte vad de är värda ta reda på det innan?
Är jag ensam om att reagera på det här?
Smsgt bara en stilla undran, absolut inget påhopp. :-)
Gott nytt år på er alla!

5061
3826
Tropfrog:
Du förutsätter att säljaren är den som bestämmer priset? Så är det sällan. Kontakta säljaren om du vill diskutera priset. Kanske hen prioriterar ett gott hem framför högsta möjliga inkomst från affären? Då behövs en personlig kontakt och utsatt pris riskerar att skrämma bort eventuella bra hem.

Mvh
Magnus 

142
241
Greven78:
Hej. Jag skulle vilja att det var en regel att pris måste stå om man ska sätta ut en annons. Det är ju ändå meningen att det är något som skall säljas. Och utan pris är det bara drygt att få en mindre chock av ett inte väntat pris. Och om man tycker det är dyrt så slipper man bry sig om att höra av sig. Säljaren själv borde ju också bli glad över att slippa onödigt snack etc.

Medlem i SkHF
403
292
ZDC:

Greven78 skrev:
Hej. Jag skulle vilja att det var en regel att pris måste stå om man ska sätta ut en annons. Det är ju ändå meningen att det är något som skall säljas. Och utan pris är det bara drygt att få en mindre chock av ett inte väntat pris. Och om man tycker det är dyrt så slipper man bry sig om att höra av sig. Säljaren själv borde ju också bli glad över att slippa onödigt snack etc.

Jag håller helt klart med om detta.

Många sätter inget pris, för min del så brukar det resultera i att jag inte bryr mig om att kontakta ägaren och fråga pris.

Jag har även sett folk skriva att om ni inte har pengar är det inte lönt att höra av er men de har inte satt ett pris så man vet inte om de pengarna man har är tillräckligt eller inte, jag vet inte hur det är med er andra, men jag har inte en standardprislista i huvudet vad djur är värda eller i vilken prisklass de normalt ligger i. 


5061
3826
Tropfrog:
Precis min poäng. Utsatt pris riskerar att skrämma bort spekulanter. Då är det svårt att veta om avsaknad av intressenter beror på svalt intresse eller för högt pris. Vi är så sjukt fega vi svenskar på att kontakta varandra och kommunicera. Vi kallar det för onödigt snack. Hur kan det vara onödigt att kommunicera med varandra och tillsammans komma fram till en bra deal som båda vinner på? Jag förstår det inte. Om man nu inte kan komma överens så är det ju bara att tacka för varandras tid och avsluta. Det har hänt mer än en gång att den ena parten återkommit med nytt bud efter några dagar.

Mvh
Magnus 

Medlem i GHF
3088
1664
EmanuelKarl:
Jag kan hålla med om att jag hade velat se utsatt pris som regel i annonser, eller åtminstone att man skriver "X kr eller bud" om man vill visa att man är förhandlingsbar. Det känns mycket lättare att hålla koll på marknaden då.

226
223
Formula76:
Detta är ett ofog som är vanligt bland annonser (annonser rent allmänt)
Och i mina ögon så är man inte intresserad av att sälja om man  inte sätter ut pris i annonsen, och bör inte heller bli kontaktad.
Om man specifikt inte skriver varför man inte kan komma med ett pris.
Man ska inte som intressent behöva fråga efter så grundläggande info, det ska stå i annonsen.
Man får minsjäl anstränga sig lite själv om man vill ha nått sålt!


5061
3826
Tropfrog:
Det verkar som jag måste omformulera mig. Det är visserligen tråkigt att vi svenskar är så dåliga på att kommunicera. Men allt tyder på att jag faktiskt vinner på det. Massor av potentiella köpare som sitter och knyter händerna i byxfickorna medans jag ringer upp och gör en bra deal. Så fortsätt ni att tjura så, det vinner bara vi andra som inte gör det på.

Mvh
Magnus 

24
22
MikeM:

Ja jag tycker det är givet att säljaren bestämmer priset. Det är ju säljaren som säljer. Sen om priset prutas ner så är det ju alltid säljaren som avgör. Har aldrig varit med om något annat.
Att man vill ha ett bra hem för djur man säljer är ju självklart men det i sin tur betyder ju inte att man behöver slopa priset.
 Som du beskriver det så verkar det ju som du gjort bättre affärer på att andra inte hör av sig så grattis till dig. :-)


5061
3826
Tropfrog:
Är det verkligen säljaren som bestämt priset om köparen prutat?

Det är tydligt vad de flesta vill här på forumet.

Förövrigt så sätter jag alltid pris i mina annonser.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild