märkligt beteende

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

29
11
tarantula:
Har mina spindlar i exoterraterrarier med bakrund av frigolit. Vid ett par tillfällen har två av mina spindlar börjat s a s tugga sönder bitar av frigoliten. Undrar därför om någon vet varför dom gör så?

12
0
F22V:

tarantula skrev:
Har mina spindlar i exoterraterrarier med bakrund av frigolit. Vid ett par tillfällen har två av mina spindlar börjat s a s tugga sönder bitar av frigoliten. Undrar därför om någon vet varför dom gör så?


Tror att den försöker att fly


73
143
Eremit3n:

Har du sett att det är spindlarna?

Foderdjur som syrsor, gräshoppor, zophobas, mjölmask, kackerlackor etc äter hål frigolit.


Medlem i SkHF
971
1088
NellyNiklas:
Vi har haft samma sak med en av våra spindlar också. Det var spindeln som gjorde det. Vi kunde både höra och se det. Vi antag att det var grävande beteende. 

657
344
Johnexotics:
tarantula skrev:
Har mina spindlar i exoterraterrarier med bakrund av frigolit. Vid ett par tillfällen har två av mina spindlar börjat s a s tugga sönder bitar av frigoliten. Undrar därför om någon vet varför dom gör så?



Det händer då å då med Fågelspindlar :) därför jag ta ur sånt

29
11
tarantula:
att den försöker fly låter väldigt osannolikt då den alltid är mycket lugn. Såg att det var spindeln som gjorde det. Skulle kunna vara ett grävande beteende kanske...

19
17
MariaLewisia:
Högst troligt normalt "testa om det går"-beteende som en del fågelspindlar har. Går det att flytta eller tas sönder så gör dem det. Alternativt ville de göra om lite i sina hem och insåg att det här går ju att ta sönder, vad bra. Har själv 50+ fågelspindlar och de flesta får någon gång då och då för sig att vårstäda eller renovera om sina små hem och då kan vad som helst hända. Vattenskålar försvinner, all jord staplas på hög i ett hörn så att de plötsligt inte har någon håla längre utan bara sitter där på "golvet", växter dras ut och rivs sönder, gamla öms blir invävda till dekorationer i tunnlarna. Det är helt naturligt att de testar att göra om sin omgivning då och då. Just naken frigolit kan ju se lite tråkigt ut om de sprider runt det överallt men du behöver inte oroa dig att de har tråkigt eller försöker rymma eller något sånt. De har bara insett att det går att ta sönder och därmed tagit sönder det.

29
11
tarantula:
Har en B emilia som förra sommaren fick för sig att börja gräva och gjorde så med besked: Hon grävde en tunnel och skapade s s'a s en våning extra under den befintliga ytan: imponerande
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild