färg till trä terrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

20
1
BOB_EN_GECKO:
Hej! jag håller på att bygga ett trä terrarium och undrar vilken färg man ska ha.
Jag googlade lite och hittade en här
www.biltema.se/bygg/farg/inomhusfarg/vaggfarg-25-l-2000042480?gclid=CjwKCAiAmuKbBhA2EiwAxQnt7_HNnYGZRFAuHHxg-31BBPRTcfIJgG7ECmSE-3I-FYMBHNUtzjzKtRoCx6wQAvD_BwE

Skicka gärna länkar om ni har förslag!

82
57
ApeMan:

Misstänker att du menar insidan av terrariet?

Jag har byggt till mina majsormar, där använde jag denna på insidan:

nischat.se/produkt/vattentatande-betongfarg/


20
1
BOB_EN_GECKO:
Jag har byggt till mina majsormar, där använde jag denna på insidan:

nischat.se/produkt/vattentatande-betongfarg/[/quote]

Tack! Och ja jag menade insidan. Det verkade bra men lite dyrt bara och fanns bara i vitt. Vet du om det finns något billigare allternativ som finns i svart också

20
1
BOB_EN_GECKO:
ApeMan skrev:
Misstänker att du menar insidan av terrariet?

Jag har byggt till mina majsormar, där använde jag denna på insidan:

nischat.se/produkt/vattentatande-betongfarg/

Tack! Och ja jag menade insidan. Det verkade bra men lite dyrt bara och fanns bara i vitt. Vet du om det finns något billigare allternativ som finns i svart också

82
57
ApeMan:
BOB_EN_GECKO skrev:

Tack! Och ja jag menade insidan. Det verkade bra men lite dyrt bara och fanns bara i vitt. Vet du om det finns något billigare allternativ som finns i svart också


Man kan bryta det med betongfärgspigment. Jag har en antracitgrå i mina. Men kostnaden får man nog dras med.

Däremot räcker det ganska långt. Jag köpte en stor burk och har målat två terrarium på 150x50x60 samt en hylla jag byggt till ett annat terrarium med den, samt har minst en tredjedel av färgen kvar.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild