Hylla/terrariestapel

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

27
0
Mophelia:
Hej, jag är i tankerna på att köpa in 3 terrarier som jag ska ha till gnagare då jag inte orkar med tugg på dom andra burarna jag har. 

Men skulle vilja ha 3 stycken på höjden hur gör jag bäst köpa en hylla och ha ett terarium på varje hyllplan? Vad kan man då köpa in för hylla som terrarium på 90-100x45-50x45-60 HxDxH)  cm funkar till eller ska man köpa en terrariestapel i trä och försöka få in plexiglas i botten och ca 20cm upp på kanterna för att inte dom ska kunna tugga på trät?

Har sett terrarium som är av märket Repti-zoo som är ett modulterrarium som jag förstått går att få upp på höjden med hjälp av pinnar att ha på sidorna men har försökt läsa mig till vad dom är gjorda av, någon som vet? Såg så bra ut och enkla. 

MVH Sara

26
29
Jagad:
Kör själv med lagerhyllor från JULA till alla mina terrarium oavsett storlek, Prisvärda och klarar flera hundra kilo per hyllplan. Helt klart värt att spana in :)

27
0
Mophelia:
Jagad skrev:
Kör själv med lagerhyllor från JULA till alla mina terrarium oavsett storlek, Prisvärda och klarar flera hundra kilo per hyllplan. Helt klart värt att spana in :)



Har du någon länk på lagerhyllan? Är den jättestor, vill ha något som terrariumen precis passar i då utrymmet är litet. Är ca 110cm 

26
29
Jagad:
Dock inte samma som jag kör, "Endast" 175kg/hyllplan på denna. Men måtten passar dig

www.jula.se/catalog/bygg-och-farg/forvaring/forvaringshyllor-lador/forvaringshyllor/forvaringshylla-017294?gclid=CjwKCAjwh4ObBhAzEiwAHzZYU1Ya3tfv1QC68tm8iMK0a8_G5y8bGkYc6eivuEiW90uTRAkGKHpmZxoCT-wQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

27
0
Mophelia:




Det gör inget om terrariumet är ca 5-10cm utanför hyllplanet? på djupet

26
29
Jagad:
Går alltid lägga en plywoodskiva eller liknande under som fördelar vikten så det inte spricker

27
0
Mophelia:
Kom på då terrariumena är 90x45 minst med 45 kan bli 50 också kom jag på att dom som finns på Jula mm inte kommer funka då dom har en kant. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild