Feedback terrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

7
0
Sleep:
Hej! 

Håller på att sätta ihop mitt första terrarium och tänkte ha en vattendel och en landdel. Har ni några förslag på förbättringar eller förslag på lämpliga ödlor? 

Har tillgång till termostat och hygrostat. 

45x45x90 


Medlem i SkHF
971
1088
NellyNiklas:

Ser tjusigt ut!

Lite konstruktiv kritik.

* Fler och mer växtlighet. Pothos är en växt som absolut passar bra i ett sådant Vivarium. 

* Kanske fler grenar eller liknande. 

Behöver du inspiration kan du titta i mitt album med samma Vivarium (dock den "grundare" varianten). www.terrariedjur.se/user/NellyNiklas/gallery/15531

Vad gäller inneboende så rekommenderar jag tittat mer åt grodor/amfibier än ödlor/reptiler. Höga vivarium mindre basyta och vatten i botten är som gjorda för tex. trädlevande grodor. 

Du kan även addera några få microfiskar i vattendelen om du monterar filtrering och pump. 

Mvh
Niklas


7
0
Sleep:
Tycker ödlor om vattendelare? 

Medlem i SkHF
971
1088
NellyNiklas:

Sleep skrev:
Tycker ödlor om vattendelare? 


Beror på arten. Finns ett par arter som absolut gillar vatten, men som föredrar markyta framför höjd. 


Mvh
Niklas


5092
3863
Tropfrog:
Höga terrarium är främst för trädlevande djur. Jag känner inte till några trädlevand ödlor som badar eller har någon som helst nytta av vattendel. Trädgrodor som nämnts har däremot mycket nytta av vattnet och är som namnet tyder på trädlevande. Dock är de ganska så högljudda om natten och sover hela dagarna vilket jag själv tycker är tråkigt.

Egentligen så tycker jag det är bäst att välja djur först och sen skaffa terrarium anpassat för det djuret istället för tvärtom.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild