Värme lampor.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

4
0
melvin99:
Hej jag skulle jätte gärna behöva hjälp inom UV-lampor till landsköldpaddor. Dem är väldigt viktiga för de, men jag har ingen kunskap alls om det här. Kan någon hjälpa mig och förklara vad som är bäst för sköldpaddan och vilken/vilka man ska köpa?

593
551
Redfoot:
www.skoldpaddsgrejer.se/ Där får du rätt lampor och rätt svar på dina frågor.
/R

Medlem i SkHF
971
1088
NellyNiklas:

melvin99 skrev:
Hej jag skulle jätte gärna behöva hjälp inom UV-lampor till landsköldpaddor. Dem är väldigt viktiga för de, men jag har ingen kunskap alls om det här. Kan någon hjälpa mig och förklara vad som är bäst för sköldpaddan och vilken/vilka man ska köpa?


Kunskap kan man alltid läsa sig till. TD har ett skötselråd för grekisk landsköldpadda www.terrariedjur.se/caresheet/turtles/t_hermanni 
Jag rekommenderar dock att leta efter ytterligare information, typ "care sheets" och liknande på nätet och här i forumet. 

Jag förespråkar en kombination av olika ljus och värmekällor för bästa resultat, då det inte existerar en lampa som "gör allt".



Mvh
Niklas


4
0
melvin99:
Okej förstår! Tack. Ska man ha på lampan 24/7 eller kan man stänga av den på natten?

4
0
melvin99:
NellyNiklas skrev:


 

Kunskap kan man alltid läsa sig till. TD har ett skötselråd för grekisk landsköldpadda www.terrariedjur.se/caresheet/turtles/t_hermanni 
Jag rekommenderar dock att leta efter ytterligare information, typ "care sheets" och liknande på nätet och här i forumet. 

Jag förespråkar en kombination av olika ljus och värmekällor för bästa resultat, då det inte existerar en lampa som "gör allt".



Mvh
Niklas


Kan man stänga av lampan på natten eller ska den vara på 24/7?

229
223
Formula76:
melvin99 skrev:
Okej förstår! Tack. Ska man ha på lampan 24/7 eller kan man stänga av den på natten?


Nej, den ska stängas av på natten.

79
78
testudo_H:

melvin99 skrev:

Kan man stänga av lampan på natten eller ska den vara på 24/7?

Man har belysning och värme på timer och jag brukar kolla hur det är i naturen och ha ungefär lika hos mina sköldpaddor. För ex grekiska är det ingen värme nattetid alls och de grekungar jag har inomhus har inget element i deras rum.
Är det en art som ex grekiska eller ryssar är det nyttigt det nu i höst och vinter blir kallare nattetid om man inte ska dvala dem. I naturen sjunker tempen när solen går ner, så viktigt kolla vilken art man har och hur de lever i naturen.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild