Nybörjare

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
Fridab74:
Hej! Vi har i kväll fått hem vår lilla leopardgecko. Vi har läst på, frågat både privatpersoner och på djuraffären där vi köpt den om skötsel mm, terrariet var iordning sedan tidigare etc. Jag har haft så många olika slags djur under min livstid men aldrig en reptil. Jag kände mig så påläst och beredd men helt plötsligt så blev jag nervös. 
Vill gärna ha in tips på vad ni som har erfarenhet tycker är viktigt att tänka på. Terrariet är 95 x 45 x 41 cm. Den har lampa och sten på varma delen och fuktgrotta + bad på kalla delen. 
Ny i detta forum, men jag hoppas ni håller god ton mot nybörjare ????

Medlem i SkHF
969
1084
NellyNiklas:

Välkommen!

Om du känner att du läst skötselråden, googlat, pratat med både uppfödare och butiker och följt alla råd och rekommendationer så borde du inte behöva vara orolig. De viktiga hörnstenarna att hålla ett öga på är bla.

* Temperaturer
* Mat
* Belysning

Har du koll på dem anser jag att du ligger bra till från start.

Mvh
Niklas 


2
0
Fridab74:
Tack! Vi ska byta värmelampa imorgon(köpt begagnad) . Under helgen började den bli slö och när vi kollade tempen var den åt det lägre hållet. Blåste in värme med en hårtork i terrariet, vilken skillnad!! Hen är mycket mer alert ????

6
3
bjrkbrasse:
Köp en värmematta som täcker 1/3 del av bottenytan, så kan den lätt reglera sin egen kroppstemperatur.
Sätt ett gömställe ovanpå och ett på den kalla sida så kommer den må finfint;)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild