Löv

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

302
254
Bowery:
Nu börjar hösten komma, o en hel drös med fina löv. 
Är det bara plocka in och torka löven sen in i burkarna med dem? Eller brukar man göra nåt speciellt med just löv? Såsom pinnar,stockar m.m brukar jag bara slänga rätt in utan att göra ett skvatt. Nu kommer jag inte inreda några terrarium på ett tag framöver men ändå bra att veta med löven just då jag sedermera planerar att ha löv uppblandat i nästintill samtliga substrat.

5097
3866
Tropfrog:
Jag kör numera allt material uteifrån i ugnen en runda. Inte säker på att det behövs, men det skadar åtminstone inte.

Mvh
Magnus 

302
254
Bowery:
Tropfrog skrev:
Jag kör numera allt material uteifrån i ugnen en runda. Inte säker på att det behövs, men det skadar åtminstone inte.

Mvh
Magnus 

Tack! 

In i ugn några timmar sen klart? 

1
0
Choozoz:
Finns det några löv man ska undvika eller går alla bra och ha i terrariet? 

5097
3866
Tropfrog:
Vissa löv bryts ner väldigt snabbt. Typ björk. Visst funkar det, men man behöver mycket löv då.

Annars funkar det mesta. Bok och lind är väl de som ser mest ut som något man kan hitta i en regnskog. Ek och lönn funkar bra också men ser lite konstigt ut i min mening.

Absolut bäst av det man kan hitta i Sverige är nog magnolia. De ser snygga ut och håller länge.

Mvh
Magnus 

657
344
Johnexotics:
Låter mina löv torka i förrådet i litet tag sen använder jag dom

15
8
Mumriken:
Jag kör på eklöv, asp b.la & kokar.
Var lite varsam med trädgårdsträd eller buskar bara, t.ex Roddar är ju giftiga. Vet inte vilken art du håller men men. God lövjakt!

302
254
Bowery:
Mumriken skrev:
Jag kör på eklöv, asp b.la & kokar.
Var lite varsam med trädgårdsträd eller buskar bara, t.ex Roddar är ju giftiga. Vet inte vilken art du håller men men. God lövjakt!


Kokar du allt innan? 
Jag har uteslutande ormar, av olika arter.
Var ute igår och plockade en rejäl påse,men jag tänkte bara ha dem stående nån månad sen in i ugnen en sväng,  koka eller ugnen borde ju ha liknande effekt :)

7
2
Octorage:
Ja någon form av ugnsbakande; kokande eller så skulle jag också rekommendera. 
Gjorde inte det nu sist och plötsligt hade jag sjukt många spindelungar som kläckts i en av burkarna.
Lika bra att sterilisera allt innan så slipper man sånt och även annat skadligt som kan följa med in.

302
254
Bowery:
Yes,tack!

Temp på ugn samt hur länge är lämpligt?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild