Hjälp Snok på Rymmen

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

16
9
Ann80:
Har en kungssnok på rymmen, desseutom är det bara en ungdom. 
Rymde från terrariuemt i fredags och har letat på övervåningen, ynder kylskåp, under frys, element, under badkar, under barnens sängar och under soffan.
Nedervåningen har jag sökt under sängen.
Bor dock i hus på 146 kvm
och vet inte vart jag ska leta mer.

vänt ut och in på terrariumet, dvs tömt indredning och tagit ut all bottensuptrat.

209
109
Norrby89:
Ann80 skrev:
Har en kungssnok på rymmen, desseutom är det bara en ungdom. 
Rymde från terrariuemt i fredags och har letat på övervåningen, ynder kylskåp, under frys, element, under badkar, under barnens sängar och under soffan.
Nedervåningen har jag sökt under sängen.
Bor dock i hus på 146 kvm
och vet inte vart jag ska leta mer.

vänt ut och in på terrariumet, dvs tömt indredning och tagit ut all bottensuptrat.


prova lägg ut mat i djupare lådor lite här och där runt om i huset ? med lite tur så känner han/hon lukten, tar sig ner till maten och kommer se till att det är högt nog så att ormen inte kommer upp igen =)

16
9
Ann80:
tack ska pröva, kruxet är att katterna som vi har nog kommer att äta upp mössen.

Får göra ett lock med hål kanske så inte dom tar sig in.
Och bara han, , han borde vara hungrig då det snart är 14 dagar sedan han åt.
Eftersom han bara är 2 cm bred och ca 25 cm lång så kan han ju gömma sig var som helst.

16
9
Ann80:
Norrby89 skrev:


prova lägg ut mat i djupare lådor lite här och där runt om i huset ? med lite tur så känner han/hon lukten, tar sig ner till maten och kommer se till att det är högt nog så att ormen inte kommer upp igen =)



hur länge vågar man ha dom i rumstempratur innan dom blir dåliga?
är 3-4 grams möss

67
39
Tonyikalmar:
Ann80 skrev:
Har en kungssnok på rymmen, desseutom är det bara en ungdom. 
Rymde från terrariuemt i fredags och har letat på övervåningen, ynder kylskåp, under frys, element, under badkar, under barnens sängar och under soffan.
Nedervåningen har jag sökt under sängen.
Bor dock i hus på 146 kvm
och vet inte vart jag ska leta mer.

vänt ut och in på terrariumet, dvs tömt indredning och tagit ut all bottensuptrat.


Leta högre upp oxå. När jag haft rymlingar förr i tiden har dom sökt sig uppåt. En hittade jag nergrävd i en blomkruka, en annan i vattenrännan i toastolen och en tredje bakom mikrovågsugnen. 

16
9
Ann80:
Tonyikalmar skrev:


Leta högre upp oxå. När jag haft rymlingar förr i tiden har dom sökt sig uppåt. En hittade jag nergrävd i en blomkruka, en annan i vattenrännan i toastolen och en tredje bakom mikrovågsugnen. 



Tack
har kollat alla skåp i köket med, även dom som är stängda, kollat bakom tavlorna som hänger ovanför terrariumet och även blomkrukor, ( har inte så många)

209
109
Norrby89:
Ann80 skrev:



hur länge vågar man ha dom i rumstempratur innan dom blir dåliga?
är 3-4 grams möss


asså skulle personligen säga 12 timmar, brukar själv vid matning en eftermiddag plocka bort dom på morgonen om dom inte tagits direkt eller under kvällen.

16
9
Ann80:
Norrby89 skrev:


asså skulle personligen säga 12 timmar, brukar själv vid matning en eftermiddag plocka bort dom på morgonen om dom inte tagits direkt eller under kvällen.


som jag själv brukar göra dåi vanliga fall.

Medlem i SHF
87
67
do_it:
De brukar nog oftast dyka upp iallafall, när jag födde upp majsormar för läänge sedan så hittade vi 1 i blomkrukan och 1 i diskmaskinen.. man kan ju även lägga 1 strimma med mjöl vid dörrpost så ser man om den glidit ut ur rummet. Ofta finns de i terrariet dock intryckt på ngt galet ställe. Lycka till.

Medlem i SHF
3997
5021
Jonas_:
Ann80 skrev:
tack ska pröva, kruxet är att katterna som vi har nog kommer att äta upp mössen.


Risken är nog överhängande att katterna hittar snoken före er..och det är såklart dåliga nyheter för ormen. 

Jag har tyvärr inga andra tips än du redan gjort. Bara fortsätta leta. Även på platser ni inte tror den ligger på. Jag hade en orm som rymde för ca.15år sen, den låg inuti soffan visade det sig. Hoppas verkligen ni hittar den! För allas skull. Stort lycka till. 

Mvh Jonas 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild