Amfibiefisk

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
0
youknowcat:

Är det någon här som säljer Amfibiefiskar? Vad vill ni ha för dom?


733
295
markusbabs:

Testa att lägga upp en annons på köp och sälj.

 


242
29
Blues:

Kolla med Herkules zoo i Göteborg jag vet att dom har haft Periophthalmus (slamkrypare)

Trevliga djur har haft sådana för 20år sen.


3
0
youknowcat:

Blues - Väldigt coola djur måste jag säga. Men tyvärr är det inte sånna jag är ute efter. Sök på Google - Amfibiefisk - så ser du hur de ser ut! Tack för svar!


Medlem i SHF
3996
5019
Jonas_:

Det är en axolotl du är ute efter ;) brukar gå att beställa hem från vanliga zoo-butiker, finns även med jämna mellanrum på diverse köp & sälj sidor så håll utkik där eller lägg ut en egen annons. Lycka till.


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Som Jonas_ säger är det förmodligen en axolotl (Ambystoma mexicanum) du är ute efter.
Amfibiefisk var något helt nytt, annars har man ju hört både vattenödla, vattendrake och allt möjligt :D

Axolotlen är en neotenisk salamander, och är relativt vanlig inom hobbyn. Vill du få tag på en salamanderuppfödare så är förmodligen Mattias Muller (MattiasMuller här på sidan) Sveriges absolut främsta. Annars är det något som många djurbutiker kan ta hem åt dig.
Det finns på mässor ibland, men akvatiska salamandrar (Eller salamandrar överhuvudtaget) är inte något jag har sett så extremt mycket utav på de senaste mässorna.

Läs gärna igenom det korta faktabladet här på sidan, samt axolotl.org.

Köpesannonsering sker för övrigt under "Köp & sälj", så lägg upp en annons där istället.


3
0
youknowcat:

Jag skrev inte för att jag ville köpa, jag skrev för jag ville veta om det fanns här och vad priset i vanliga fall ligger på. :)

Vi har precis köpt ödlor och pygmémöss, så vi vill vänta lite innan vi köper fler djur. Men det är bra att veta all info om pris och utbud redan innan!! :D

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild