För torrt hos en kp, hjälp

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

41
1
Molol:
Hej!
Jag har en kp som har ett för torrt terrarium, jag sprejar ofta hos henne men fukten håller inte, vad ska jag göra? Jag uppskattar snabba svar 

67
39
Tonyikalmar:
Beroende på vad du har för botten material och hur fukttåligt terrarie du har så kan du övervattna vattenskålen lite så det svämmar över och på så sätt få en fuktigare miljö på ena sidan av terrariet. 

5058
3824
Tropfrog:
Svaret ligger nog delvis i terrariets konstruktion. Brukar vara alltför mycket ventilation när de inte håller fuktighet.

Mvh
Magnus 

209
109
Norrby89:

Molol skrev:
Hej!
Jag har en kp som har ett för torrt terrarium, jag sprejar ofta hos henne men fukten håller inte, vad ska jag göra? Jag uppskattar snabba svar 


blir tyvärr omöjligt att svara på utan mer information, vad är det för terrarium? vad har du för bottensubstrat? ett enkelt sätt att få upp luftfuktigheten är att ställa in en extra vattenbehållare på den varma platsen.

Men beror helt på terrariet, precis ssom tropfrog skriver så kan det vara att du har för mycket ventilation och då kan det även hjälpa att täppa igen delar av ventilationen.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild