Fästa lister till skjutdörrar - terrariebyggarna

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

74
79
c0rr1z:
Tja!
Fick hem mitt nya terrarie igår men fattar verkligen inte hur man ska fästa listerna som glasdörrarna ska ned i. Finns inga skruv eller plugghål, ska man limma dit dem? Ovansidan så är det ju själva skårorna där glaset ska i, undersidan är platt och enkel liksom. 

Bifogar bilder på vart dem ska sitta och hur de ser ut

20
1
BOB_EN_GECKO:
Vart har du köpt terrariet? Och finns det någon manual isåfal?

Mvh Albin

74
79
c0rr1z:
BOB_EN_GECKO skrev:
Vart har du köpt terrariet? Och finns det någon manual isåfal?

Mvh Albin


Köpte det via Terrariebyggarnas hemsida och nej ingen manual tyvärr!

20
1
BOB_EN_GECKO:
Ok så det är inget att sätta fast den med i lådan där terrariet låg?

74
79
c0rr1z:
BOB_EN_GECKO skrev:
Ok så det är inget att sätta fast den med i lådan där terrariet låg?

Nej det kom på pall så man fick bygga själv och så fick vi med lite skruvar, ventilations "lock", pluggar och en sladdgenomförare :/

20
1
BOB_EN_GECKO:
Ok det står ingen stans att du typ måste ha vissa gräjer hemma för att bygga det?

74
79
c0rr1z:
BOB_EN_GECKO skrev:
Ok det står ingen stans att du typ måste ha vissa gräjer hemma för att bygga det?

Nepp, står bara info om terrariet, hur en retur går till osv, leverans tid. 
Försökte ringa dem nu men ingen svarade. Har dubbelkollat hemsidan och hittar ingen info :/

20
1
BOB_EN_GECKO:
Konstigt att det inte står eller följer med något. Då tror jag att silikon skulle funka bra har det på mitt träterrarie och det sitter perfekt glöm bara inta att ha silikon som är säkert för reptiler.

Mvh Albin

74
79
c0rr1z:
BOB_EN_GECKO skrev:
Konstigt att det inte står eller följer med något. Då tror jag att silikon skulle funka bra har det på mitt träterrarie och det sitter perfekt glöm bara inta att ha silikon som är säkert för reptiler.

Mvh Albin

Tack Albin, får köpa hem det då, har bara limpistol hemma just nu. Vilket silikon skulle du rekommendera?

20
1
BOB_EN_GECKO:
Jag skulle nog rekomendera akvarium silikon det brukar finnas på djurafärer. Men om det inte finns på någon närliggande djurafär så skulle jag rekomendera www.cyberzoo.se/sv/articles/2.344.19626/akvariesilikon-svart-310-ml eller www.cyberzoo.se/sv/articles/2.344.973/akvastabil-akvariesilikon-svart-300-ml det är billigt. bra och finns online.

Mvh Albin
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild