Färg till trä terrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

20
1
BOB_EN_GECKO:
Hej! Jag hade tänkt att bygga ett trä terrarium och då undrar jag vad man ska ha för färg? Jag har hört att man ska ha ogiftig färg och någon slacks lack och då undrar jag om någon har något tips på färg man ska andvända. Det ska va till en ögonfransgecko så det måste va jätte fukt tätt. 
PS: Skulle man kunna andvända plexi glas istället för vanligt glas eller blir det dåligt?

Mvh Albin

5088
3861
Tropfrog:
Plexiglas bågnar lätt och då riskerar det att att ploppa ur listerna. Dessutom repas det väldigt lätt och blir snabbt fult.

Mvh
Magnus 

40
11
Alfa99:

Det funkar med plexi dock är det ganska flexibelt så du får ha en ganska tjock skiva säkert dubbelt så tjock som glaset som hade funkat.
Sen repar det väldigt lätt som Magnus sa sen skulle du använda något rengöringsmedel på utsidan så finns risken att det kan göra det fläckigt eller till och med smälta beroende på kemikaliernas reaktion med plexin.

Köp vanligt fönsterglas (Floatglas) istället är nog billigare och defenitivt bättre, närmsta lokala glasmästare borde kunna hjälpa dig. tror min glasmästare i olofström tar 200kr kvadratmetern eller nåt i den stilen. Ska du ha det i skjutlist så kan dom garanterat slipa kanterna åt dig också och borde inte vara mycket extra för det.


229
223
Formula76:
Våtrumsfärg tillblandad i kulören du önskar bör väl funka.

20
1
BOB_EN_GECKO:
Formula76 skrev:
Våtrumsfärg tillblandad i kulören du önskar bör väl funka.

Tack! Skulle du kunna länka en färg som fungerar? Behöver man någon slags lack på det?

Mvh Albin

229
223
Formula76:
BOB_EN_GECKO skrev:

Tack! Skulle du kunna länka en färg som fungerar? Behöver man någon slags lack på det?

Mvh Albin

 
Det finns i närmsta bygghandel.
Det används i fuktiga duschutrymme, så det bör väl funka direkt som det är. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild