Tjocklek på glaset i terrariet

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

4
1
Driftingonsand:
Tjena! Jag håller på och bygger ett terrarium i storleken 150x70 och 90 högt.. Dock kommer glaset att bli drygt 70 högt och 76 cm brett 2 st.. Är de någon som har koll på vilken typ av tjocklek på glas jag borde ha?.. jag ska ha skjutglaslist i botten och toppen är tanken, lådan är byggt med trä.   :)

302
254
Bowery:
4 mm räcker i regel om du inte ska ha mega varaner typ, men det hoppas jag inte du ska ha i de där måtten:) 

6 mm är såklart mera hållbart men finns nog ingen anledning för dig att betala extra för det.

4
1
Driftingonsand:
Bowery skrev:
4 mm räcker i regel om du inte ska ha mega varaner typ, men det hoppas jag inte du ska ha i de där måtten:) 

6 mm är såklart mera hållbart men finns nog ingen anledning för dig att betala extra för det.


Bör glaset vara härdat eller något liknande?

302
254
Bowery:
Driftingonsand skrev:


Bör glaset vara härdat eller något liknande?

Som sagt, finns nog ingen anledning alls till det. Vad för djur ska husera där? Typ kajmaner,bandvaraner o liknande , då kan väl härdat alt 6 mm vara vettigt,annars ser jag personligen ingen anledning till det :) kostar bara massor extra pengar.

4
1
Driftingonsand:
Bowery skrev:

Som sagt, finns nog ingen anledning alls till det. Vad för djur ska husera där? Typ kajmaner,bandvaraner o liknande , då kan väl härdat alt 6 mm vara vettigt,annars ser jag personligen ingen anledning till det :) kostar bara massor extra pengar.


De kommer att vara en Skäggagam där inne

302
254
Bowery:
Driftingonsand skrev:


De kommer att vara en Skäggagam där inne

4 mm!

167
163
Imori:
4mm floatglas med slipade kanter.

19
9
Nordin:
Har 4 mm glas till mina stora terrarium det ena är det 90cm hög och ett med 70 cm hög fungerar bara bra 

3
0
jennyberglund99:
Jag har metalllister i mitt terrarium, hur får ja de o bli ljudlöst när ja öppnar skjutdörrarna?

167
163
Imori:
jennyberglund99 skrev:
Jag har metalllister i mitt terrarium, hur får ja de o bli ljudlöst när ja öppnar skjutdörrarna?


En lösning är att köpa en remsa av den mjuka delen av kardborre med tejp/limmad baksida, sen skära/klippa två strimmor som är smala nog att de får plats i de två nedre listerna.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild