Reptilgrottan !!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 6

663
345
Johnexotics:
Kontot finns inte ens kvar . 

4
25
Frsvarare:
Johnexotics skrev:
Kontot finns inte ens kvar . 


Jag lovande att inte föra denna diskussionen vidare, men vill ändå nämna att kontot finns kvar.




Lilja skrev:
Jag tycker tvärtom att det är jättebra att detta diskuteras öppet. Att köra någon sorts omertà bara för att någon råkar ha samma hobby som en själv gör att hela hobbyn ser smutsig ut för utomstående. Just nu ser alla* inlägg i tråden ut som att hobbyn har en sund inställning till skum handel med djur.*utom ditt.


Jag är också för öppna diskussioner som visar en positiv och samlad bild av hobbyn som är emot olaglig handel. Det jag menade är att jag inte tycker att vi ska hänga ut en person/företag när ingen är dömd för något brott. Detta sprider bara hat vidare.
Att sprida hat från person till person gagnar ingen. Jag tycker att alla ska skriva omdömen om egna erfarenheter - inte att alla hackar på en person/företag. Hur skulle ni känna om någon hängde ut er även fast ni inte var dömda för något brott? Detta var ingen fråga som jag vill ha besvarad - jag ville bara dra den tanken till ytan.
Jag lovade att inte föra diskussionen vidare men tyckte att det var viktigt att nämna att jag inte tycker vi ska försvara kriminalitet.

663
345
Johnexotics:
Frsvarare skrev:


Jag lovande att inte föra denna diskussionen vidare, men vill ändå nämna att kontot finns kvar.






Jag är också för öppna diskussioner som visar en positiv och samlad bild av hobbyn som är emot olaglig handel. Det jag menade är att jag inte tycker att vi ska hänga ut en person/företag när ingen är dömd för något brott. Detta sprider bara hat vidare.
Att sprida hat från person till person gagnar ingen. Jag tycker att alla ska skriva omdömen om egna erfarenheter - inte att alla hackar på en person/företag. Hur skulle ni känna om någon hängde ut er även fast ni inte var dömda för något brott? Detta var ingen fråga som jag vill ha besvarad - jag ville bara dra den tanken till ytan.
Jag lovade att inte föra diskussionen vidare men tyckte att det var viktigt att nämna att jag inte tycker vi ska försvara kriminalitet.



Har du ens läst vad vi har skrivit? ingen här har skrivit nått hatiskt mot Reptilgrottan. Men klart man ska kunna diskutera om ett företag. ska man censurera  friheten att diskutera om företag som är inom hobbyn?. Sen verkar det som han har haft besök av myndigheter innan och inte bättrat sig. 

167
164
Imori:
Det var ju TV4 som hängde ut reptilgrottan och ingen härinne. Ditt första inlägg är så onödigt och du menar att VI inte ska göra sånt som ingen gjort i tråden. Din existens här är obefogad om det enda du vill göra är att tysta ner, censurera och sprida osanningar om vad folk skrivit.

Medlem i GHF
635
410
Jimmy:
Jag undrar också vad för hats som spridits här. 
Det tjänar väl ingenting till att låtsas som inget hänt?

Har det förekommit oegentligheter så är ju det bra att det kommer fram i ljuset och diskuteras så länge det är på en nivå som följer forumets allmänna regler.

5099
3875
Tropfrog:
Det är väl inte någon som skaffar egna erfarenheter av att butiker saknar tillstånd? Det är sällan någon butik berättar sånt om så är fallet?

Jag tycker att det är bra att det utöver medlemmarnas egna erfarenheter också framkommer att han saknar tillstånd?

Dömd eller ej så hamnar man sällan i rättegång för att man saknar tillstånd om man i själva verket har det. Så att han saknar tillstånd kan vi faktiskt sluta oss till oavsett.

Om all I hobbyn vänder ryggen åt oseriösa aktörer så hade djurrättsaktivister haft mycket mindre att slå ner på.

Mvh
Magnus 

4
25
Frsvarare:
Tropfrog skrev:
Det är väl inte någon som skaffar egna erfarenheter av att butiker saknar tillstånd? Det är sällan någon butik berättar sånt om så är fallet?

Jag tycker att det är bra att det utöver medlemmarnas egna erfarenheter också framkommer att han saknar tillstånd?

Dömd eller ej så hamnar man sällan i rättegång för att man saknar tillstånd om man i själva verket har det. Så att han saknar tillstånd kan vi faktiskt sluta oss till oavsett.

Om all I hobbyn vänder ryggen åt oseriösa aktörer så hade djurrättsaktivister haft mycket mindre att slå ner på.

Mvh
Magnus 


Jag tycker inte att vi ska skriva att ett företag är kriminellt när vi inte vet det. Har du köpt något CITES djur som kräver tillstånd för att sälja av företaget? Har du köpt någon reptil/amfibie av berört företag? Jag har personligen inte hört någon som gjort det och så länge det inte finns en dom har företaget inte gjort något olagligt. Man har rätt att ha CITES djur och reptiler hemma utan att ha dem i någon handel. Bara för att myndigheterna beslagtagit djur behöver de ju inte legat till försäljning. Jag tycker vi lämnar över detta till domstolen och slutar sprida anklagelser.

DU drar en slutsats att företaget är oseriöst, har du egen erfarenhet av det eller är det bara något som du sprider vidare?

Jag skrev att jag inte skulle skriva mer i denna tråd, men jag kan inte acceptera att ni skriver att jag skulle tycka att man ska handla av oseriösa säljare. Men nu tycker jag att jag skrivit vad jag har att skriva så nu lägger jag ner att skriva mer i denna tråden. 

Trevlig kväll alla!

62
131
Toke:
Ett företag som sålt varor via sin e-handel och på mässor de senaste fyra åren för uppskattningsvis tio miljoner utan att betala en krona i moms eller skatt kan väl knappast uppfattas som seriöst? Oavsett om man har tillstånd att sälja citeslistade djur eller inte. 
Ett företag som använder andras produktbilder på sin egen e-handel för att sälja sina produkter kan väl knappast uppfattas som seriöst. Oavsett om vederbörande sen skyller på att man "inte visste att man inte fick". Att driva ett webbaserat företag utan att ha koll på upphovsrätt och copyright är inte seriöst. 
Ett företag som tar veckor, ibland månader, på sig att leverera varor som kunder redan betalt för är inte seriöst. Inte när man vid beställning fått informationen att varorna finns på lager. 

Det räcker ju med att skriva in företagets namn i detta forumets sökruta för att få upp tråd efter tråd med exempel på medlemmars EGNA ERFARENHETER av företaget. 

Inget hat, ingen hörsägen, bara enga erfarenheter...

5099
3875
Tropfrog:
Frsvarare skrev:


Jag tycker inte att vi ska skriva att ett företag är kriminellt när vi inte vet det. Har du köpt något CITES djur som kräver tillstånd för att sälja av företaget? Har du köpt någon reptil/amfibie av berört företag? Jag har personligen inte hört någon som gjort det och så länge det inte finns en dom har företaget inte gjort något olagligt. Man har rätt att ha CITES djur och reptiler hemma utan att ha dem i någon handel. Bara för att myndigheterna beslagtagit djur behöver de ju inte legat till försäljning. Jag tycker vi lämnar över detta till domstolen och slutar sprida anklagelser.

DU drar en slutsats att företaget är oseriöst, har du egen erfarenhet av det eller är det bara något som du sprider vidare?

Jag skrev att jag inte skulle skriva mer i denna tråd, men jag kan inte acceptera att ni skriver att jag skulle tycka att man ska handla av oseriösa säljare. Men nu tycker jag att jag skrivit vad jag har att skriva så nu lägger jag ner att skriva mer i denna tråden. 

Trevlig kväll alla!


Nej, jag har inte handlat på reptilgrottan. Det räcker att göra en snabb sökning på forumet för att bilda sig en uppfattning. En ägare som gång på gång blåser sina kunder. Har dessutom mage att smutskasta sina kunder i ett offentligt forum. Att han saknar nödvändiga tillstånd för sin verksamhet förvånar inte ett dugg. Om han fälls för momsfiffel skulle jag inte bli förvånad heller.

Nej, man behöver inte handla av ett företag för att bilda sig en åsikt kring det. Faktum är att de flesta företag skyltar inte med fiffel med moms och tillstånd. Är man inte påläst så kan det hända att man stöttar och uppmuntrar de dåliga aktörerna på de seriösas bekostnad.

Reptilgrottan är helt värdelös att handla av, det är ett känt faktum för de flesta här och det gäller oavsett om de fälls eller inte.

Mvh
Magnus 

663
345
Johnexotics:
Frsvarare skrev:


Jag tycker inte att vi ska skriva att ett företag är kriminellt när vi inte vet det. Har du köpt något CITES djur som kräver tillstånd för att sälja av företaget? Har du köpt någon reptil/amfibie av berört företag? Jag har personligen inte hört någon som gjort det och så länge det inte finns en dom har företaget inte gjort något olagligt. Man har rätt att ha CITES djur och reptiler hemma utan att ha dem i någon handel. Bara för att myndigheterna beslagtagit djur behöver de ju inte legat till försäljning. Jag tycker vi lämnar över detta till domstolen och slutar sprida anklagelser.

DU drar en slutsats att företaget är oseriöst, har du egen erfarenhet av det eller är det bara något som du sprider vidare?

Jag skrev att jag inte skulle skriva mer i denna tråd, men jag kan inte acceptera att ni skriver att jag skulle tycka att man ska handla av oseriösa säljare. Men nu tycker jag att jag skrivit vad jag har att skriva så nu lägger jag ner att skriva mer i denna tråden. 

Trevlig kväll alla!



Har du nån personlig koppling till Reptilgrottan? känns ju lite konstigt du fortsätter försvara nån som inte bry sig om sina kunder. sen driver en illegal ehandel. Då han saknar tillstånd för driva en affär online. sen skatte fuskat + sålt djut utan papper??  jag bla har blivit blåst av han och fått jaga han i flera veckor för veta vart min order är.....
Logga in för att posta i forumet
Sida av 6
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild