Filma ödlorna?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

46
0
emanuelerik:

Det skulle onekligen vara lite intressant att se vad ödlorna har för sig när man inte är hemma eller på nätterna. Det är ju lustigt nog vid dessa tider de är mest aktiva. Är det någon här som rentav testat detta. Tar tacksamt emot tips på vad för slags kamera som skulle vara lämplig, om nån råkar veta


242
29
Blues:

Kanse en Åtelkamera eller Bevakningskamera skulle fungera?

kolla jakt butiker.


1159
625
Temla:

hahaha Ja-a, det har jag ofta tänkt på, att man skulle smygfilma dem. Var speciellt nyfiken på sniglarna när inredningen ofta var omöblerad på morgonen och maten flyttad till andra sidan. 


46
0
emanuelerik:

fast det får ju inte va för dyrt


266
18
Jazen:

en go pro ?


424
32
samthe0ne:

har också funderat på detta dilemma då jag har en ögonfransgecko...


79
14
Alexxus:

Jag riggade upp en webkamera med skype kopplat till min telefon trådlöst till min stäppvaran när han var nyinflyttad, sjukt kul var det för när jag var i rummet var han och gömmde sig konstant men när jag var precis utanför så verkligen röjde han :D

 

Var precis överallt och klättra och grävde och greja ^^


50
10
Malawi:

Funderade tidigare på att skaffa en nätverkskamera som man bara kopplar till sin router.

Den här kameran ska även funka i mörker.

www.kjell.com/sortiment/hus-halsa-fritid/larm-sakerhet-overvakning/tv-video-overvakning/bevakningskameror/natverkskameror/d-link-dcs-932l-p68841


424
32
samthe0ne:

hur vattentät är den?

 


50
10
Malawi:

Den är inte vattentät alls vad jag vet men man kan ju ha den utanför terrariet. 

Den här kameran är byggd för utomhus bruk och ska klara av regn men den kostar 2000kr mer och tror inte det är värt.

www.kjell.com/sortiment/hus-halsa-fritid/larm-sakerhet-overvakning/tv-video-overvakning/bevakningskameror/natverkskameror/d-link-dcs-2332l-tradlos-wireless-n-p94221

 

 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild