Fläkt till 150x50x50 terrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

41
1
Molol:
Hej, jag har ett terrarium som har fått mögel tre gånger och jag tänker skaffa nån fläkt. Jag hittade en på cyberzoo som är 10x10x6 cm och det stod inte hur stora terrarium den räckte till så om det finns nåt bättre skicka gärna länk

5099
3873
Tropfrog:
För mögel borde hoppstjärtar och gråsuggor hjälpa.

Om du vill ha fläktar är det lämpligt att skaffa vanliga tysta datorfläktar. Mycket billigare.

Mvh
Magnus 

209
109
Norrby89:
Molol skrev:
Hej, jag har ett terrarium som har fått mögel tre gånger och jag tänker skaffa nån fläkt. Jag hittade en på cyberzoo som är 10x10x6 cm och det stod inte hur stora terrarium den räckte till så om det finns nåt bättre skicka gärna länk


In det är den jag tror det är så skippa den som tidigare skribent skrivit då köp dator fläkt istället, du kan få en noctua fläkt och köpa till en usb adapter för samma pris och får en avsevärt mycket bättre fläkt då. 

41
1
Molol:
Tropfrog skrev:
För mögel borde hoppstjärtar och gråsuggor hjälpa.

Om du vill ha fläktar är det lämpligt att skaffa vanliga tysta datorfläktar. Mycket billigare.

Mvh
Magnus 

Det är ett ombyggt akvarium så det kommer ingen luft från sidorna

41
1
Molol:
Norrby89 skrev:


In det är den jag tror det är så skippa den som tidigare skribent skrivit då köp dator fläkt istället, du kan få en noctua fläkt och köpa till en usb adapter för samma pris och får en avsevärt mycket bättre fläkt då. 

Skulle du kunna skicka länk för jag vet inte hur "starka" eller stora de ska vara

5099
3873
Tropfrog:
Molol skrev:

Skulle du kunna skicka länk för jag vet inte hur "starka" eller stora de ska vara


Jag tror inte att det finns något ska här. Man får helt enkelt testa sig fram. Datorfläktar är lätta att styra med spänningen. Så köp variabel nätadapter till.

Jag har två stycken 25mm fläktar för intern cirkulation och en 70mm för att forcera extern. 

Mvh
Magnus 

209
109
Norrby89:
Molol skrev:

Det är ett ombyggt akvarium så det kommer ingen luft från sidorna


Då skulle jag våga påstå att fixa ett bättre terrarium eller bygga om det du har är bästa valet. Är enkelt att bara plocka bort sidorna med tillexempel formplyfa så kan du göra ventilationshål i sidorna, kostar säkert inte mycket mer än vad en eller två fläktar gör =)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild