Fogskum till custom bakgrund

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

20
1
BOB_EN_GECKO:
Jag hade tänkt att bygga en custom bakgrund till min ögon frans och jag undrar vilket fogskum man ska använda. Har hitta billigt på byggmax men det står att det är skadlig, Hälsofarlig och Miljöfarlig gör det någon ting eller är det bara fraligt när det inte är stelnat för tänkte ha ett lager med silikon och kokosnöts fiber på.

Mvh Albin

273
209
AndreasB:
BOB_EN_GECKO skrev:
Jag hade tänkt att bygga en custom bakgrund till min ögon frans och jag undrar vilket fogskum man ska använda. Har hitta billigt på byggmax men det står att det är skadlig, Hälsofarlig och Miljöfarlig gör det någon ting eller är det bara fraligt när det inte är stelnat för tänkte ha ett lager med silikon och kokosnöts fiber på.

Mvh Albin


Spelar nog ingn roll vilken du använder. All fogskum är skadlig innan det härdat.

5097
3870
Tropfrog:
AndreasB skrev:


Spelar nog ingn roll vilken du använder. All fogskum är skadlig innan det härdat.


Det stämmer inte. Finns de som är ogiltiga även under härdning. Avsevärt mycket dyrare och nog inte värt det.

Mvh
Magnus 

273
209
AndreasB:

Tropfrog skrev:


Det stämmer inte. Finns de som är ogiltiga även under härdning. Avsevärt mycket dyrare och nog inte värt det.

Mvh
Magnus 



Men "under härdning" är ju innan härdning. Eller du menar finns fogskum som är nono att använda då det är skadligt även "efter" det härdat?


273
209
AndreasB:

BOB_EN_GECKO skrev:
Jag hade tänkt att bygga en custom bakgrund till min ögon frans och jag undrar vilket fogskum man ska använda. Har hitta billigt på byggmax men det står att det är skadlig, Hälsofarlig och Miljöfarlig gör det någon ting eller är det bara fraligt när det inte är stelnat för tänkte ha ett lager med silikon och kokosnöts fiber på.

Mvh Albin


Korkbakgrunder föredrar jag själv annars att bygga bakgrunder med. Speciellt de från Zoomed. Mindre jobb och klet än med fogskum.


20
1
BOB_EN_GECKO:
AndreasB skrev:


Spelar nog ingn roll vilken du använder. All fogskum är skadlig innan det härdat.

Okej tack så mycket för hjälpen.

Mvh Albin

5097
3870
Tropfrog:
AndreasB skrev:



Men "under härdning" är ju innan härdning. Eller du menar finns fogskum som är nono att använda då det är skadligt även "efter" det härdat?

 



Under härdning är det samma som när det härdar. Att härda innebär att det går ifrån trögt flytande massa till fast form. Denna process börjar av sig själv så fort produkten lämnar behållaren. Det finns produkter som avger gift under denna process och så finns det produkter som inte gör det.

Innan härdning är relativt ointressant, då produkten fortfarande är i en trycksatt plåtförpackning. Varken djur eller människor torde kunna påverkas av produkten då.

Efter härdning är alla fogskum ofarliga vad jag vet.

Jag tolkade dock "innan härdning" som att du menade innan det härdat färdigt. Dvs under tiden det härdar. Det ett felaktigt uttalande att alla produkter är giftiga då.

Det skrivna ordet kan vara svårt ibland :)

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild