Rosenbaggar hur stort terrarium?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

28
6
sittingduck:
Tja rubriken säger allt. :-) har ett 20 20 30 känns lite litet. Vet nån vad som är lagligt och vad som är humant?

5099
3873
Tropfrog:
Jag tror inte att det finns några lagar rörande ryggradslösa djur. Nog kan de gå 20x20, men jag håller med dig. Känns lite litet. Större är antagligen roligare för både dig och bsggarna.

Mvh
Magnus 

121
69
Mirpa:
Vårt är 100*50*120, de flyger ändå in i väggarna när de flyger. 

28
6
sittingduck:
Vi fick med burken på ett köp. Vad kan man ha ett så litet till?.

5099
3873
Tropfrog:
sittingduck skrev:
Vi fick med burken på ett köp. Vad kan man ha ett så litet till?.


Visst kan man ha lite olika insekter och spindlar däri. Eller kanske gråsuggor? Men då käns höjden lite onödig förstås.

Mvh
Magnus 

5099
3873
Tropfrog:
Mirpa skrev:
Vårt är 100*50*120, de flyger ändå in i väggarna när de flyger. 


I 20*20 tror jag inte ens att de lyfter. Så ur den synvinkeln kanske det är säkrare för dem?

Mvh
Magnus 

167
164
Imori:
20x20x30cm skulle passa utmärkt åt en ursöt Phidippus, Hoppspindel.

2
2
marefred:
En idé är att fylla med substrat för larverna och låta de vuxna gå där ett tag och lägga ägg. Sedan kan du vänta tills de kläcker och flytta till större burk. Du kan göra vad du vill med dessa insekter. Ingen lag som skyddar dem.

28
6
sittingduck:
Imori skrev:
20x20x30cm skulle passa utmärkt åt en ursöt Phidippus, Hoppspindel.

Det blev en liten hoppis döpt till bergqvist. Nu kommer utmaningen att mata den. Bananflugor har vi i fruktskålen ska bara försöka få in dom i burken.... små syrsor finns oxå. Mottager gärna tipps på smarta sätt få i berqvist tillräckligt med mat.

5099
3873
Tropfrog:
Hmm. "Vilda" bananflugor tror jag att de har svårt att fånga. Det du behöver är vinglösa eller krullvingade bananflugor. Såna som inte flyger. De är väldigt lätta att odla själv, men du behöver få tar i en startkultur.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild