Limma bark inne i terrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

6
2
Bananabowl:
Hej!
Har en bark bakgrund som jag tänkte fästa barkrör i olika nivåer för att göra det spännande för mina strumpor som älskar att klättra.

Vad kan man använda för lim som tål fukt och värme inne i terrariumet  med pressat trä mot trärör .....funkar trälim? Superlim? Fogskum?

Kommer även fästa lite plastväxter på bakgrunden så mina riktiga kan växa i lugnt och ro ???? 

Lycka till med alla byggen!

302
253
Bowery:
TEC7, fogskum, tvåkomponent (om du låter det härda rejält innan inflytt av djur och levande växter. Akvariesilikon funkar också fint.

5058
3824
Tropfrog:
Jag använder superstrong fix and seal. En fördel är att det är helt ogiltigt såväl före som efter härdning vilket innebär att man även kan laga saker eller komplettera med mer efter att djuren kommit i.

Mvh
Magnus 

6
2
Bananabowl:
Tusen tack! Ska se vad som är lättast att få tag i centrum så ska jag prova :D 

82
56
ApeMan:
Tropfrog skrev:
Jag använder superstrong fix and seal. En fördel är att det är helt ogiltigt såväl före som efter härdning vilket innebär att man även kan laga saker eller komplettera med mer efter att djuren kommit i.

Mvh
Magnus 


Finns det olika? Aquafortes verkar man kunna använda under vatten (tänker att det är den du menar). Andra som jag hittat står det att de är giftfria efter härdning.

Skulle vilja komplettera en del burkar för mina ormar med byggda bakgrunder, och det skulle underlätta enormt om jag slapp tömma burkarna och förvara djuren i något annat under härdning och så.

5058
3824
Tropfrog:
ApeMan skrev:


Finns det olika? Aquafortes verkar man kunna använda under vatten (tänker att det är den du menar). Andra som jag hittat står det att de är giftfria efter härdning.

Skulle vilja komplettera en del burkar för mina ormar med byggda bakgrunder, och det skulle underlätta enormt om jag slapp tömma burkarna och förvara djuren i något annat under härdning och så.


Superstrong fix and seal är ett varumärke som ägs av aquaforte ja. Ingen annan kan/får använda det namnet. Och det är helt giftfritt såväl innan som under och efter härdning.

Kan du länka till andra produkter med det namnet som är giftiga?

Mvh
Magnus 

82
56
ApeMan:
Tropfrog skrev:


Superstrong fix and seal är ett varumärke som ägs av aquaforte ja. Ingen annan kan/får använda det namnet. Och det är helt giftfritt såväl innan som under och efter härdning.

Kan du länka till andra produkter med det namnet som är giftiga?

Mvh
Magnus 


Min första sökning ledde till den här länken:
www.dammbutiken.se/superstrong-fix-seal-lim-tatmassa?gclid=Cj0KCQjwxYOiBhC9ARIsANiEIfY7AmnskKtOYPEQo2Hw2-t8MhxuKZzIojvG6WiMC3u0hPiw4WtAZjQaAgfpEALw_wcB

Den tuben ser annorlunda ut än vad jag får upp om jag söker på aqua forte också, samt är billigare. Men framförallt står det i beskrivningen där att den är giftfri efter härdning.

Men tack! Då är det aquafortes jag skall köpa! Uppskattar svaret enormt! :D

5058
3824
Tropfrog:
ApeMan skrev:


Min första sökning ledde till den här länken:
www.dammbutiken.se/superstrong-fix-seal-lim-tatmassa?gclid=Cj0KCQjwxYOiBhC9ARIsANiEIfY7AmnskKtOYPEQo2Hw2-t8MhxuKZzIojvG6WiMC3u0hPiw4WtAZjQaAgfpEALw_wcB

Den tuben ser annorlunda ut än vad jag får upp om jag söker på aqua forte också, samt är billigare. Men framförallt står det i beskrivningen där att den är giftfri efter härdning.

Men tack! Då är det aquafortes jag skall köpa! Uppskattar svaret enormt! :D


Den du länkar till är aqua forte och den är giftfria även innan härdning. Det är den jag använder såväl under Som över vatten.

Mvh
Magnus 

82
56
ApeMan:
Tropfrog skrev:


Den du länkar till är aqua forte och den är giftfria även innan härdning. Det är den jag använder såväl under Som över vatten.

Mvh
Magnus 


Härligt! Tack igen!

Hur lång tid tar det för den att härda?

Och för tydlighet, här är länken till den ser annorlunda ut i tuben än den första länken:
www.aquakoi.se/shop/super-strong-fix-1984p.html

5058
3824
Tropfrog:
Jag har använt båda. Samma tillverkare, samma namn, men annan design. Jag är 99 på att det är samma innehåll.

Härdtid beror på tjocklek och miljö. Men det brukar alltid sitta bra efter 24 timmar. 

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild