Pangea

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

7
13
Lova155:
 Hej! Är på jakt efter mat till mina ögonfransar, mitt Pangea är slut, vet nån var man kan köpa?, på reptilgrottan och pangdubia är det slutsålt????
Tacksam för svar..

209
109
Norrby89:
Lova155 skrev:
 Hej! Är på jakt efter mat till mina ögonfransar, mitt Pangea är slut, vet nån var man kan köpa?, på reptilgrottan och pangdubia är det slutsålt????
Tacksam för svar..


Går inte att köpa atm, du får kolla efter andra märken.. 

Problemet just nu är att allt kommer in till EU via England, och all import av dessa produkter till EU är mer eller mindre över sen England lämnade EU. 

5088
3861
Tropfrog:
Det finns en lång tråd om det om man gräver lite.

Jag kan inte förstå hur det kunde vara ok att importera till EU när Storbritannien var med men inte efter de gått ur. Det saknar logik i mitt huvud. Produkten är tillverkad i USA.

I vilket fall så är det svårt att hitta. Sök efter andra märken.

Mvh
Magnus

62
131
Toke:
Som flera redan svarat så är det just nu problem med import på bland annat Pangeas produkter. Många som tidigare använt Pangea till sina fransar har gått över till Gecko Nutrition, som tillverkas i Tyskland. 
Finns att köpa här, bland annat:
uromastyx.se/produkt-kategori/foder/cgd/

Mvh

Björn


5088
3861
Tropfrog:
Jag använder repashy cgd och den är inga problem att få tag i.

Mvh
Magnus 

209
109
Norrby89:
Tropfrog skrev:
Det finns en lång tråd om det om man gräver lite.

Jag kan inte förstå hur det kunde vara ok att importera till EU när Storbritannien var med men inte efter de gått ur. Det saknar logik i mitt huvud. Produkten är tillverkad i USA.

I vilket fall så är det svårt att hitta. Sök efter andra märken.

Mvh
Magnus


För att inom EU så ska det vara helt fritt att handla mellan alla länderna, och Storbritannien har alltid haft lite egna regler som kanske inte till 100% följer eu's regler. Och nu när dom gått ut så gäller inte det längre dvs import förbud, eller inte förbud men rätt dokumentation/tillstånd saknas.

I slutänden idiotiskt men logiskt om man har lite insikt i hur den där smörjan fungerar. 

7
13
Lova155:

Toke skrev:
Som flera redan svarat så är det just nu problem med import på bland annat Pangeas produkter. Många som tidigare använt Pangea till sina fransar har gått över till Gecko Nutrition, som tillverkas i Tyskland. 
Finns att köpa här, bland annat:
uromastyx.se/produkt-kategori/foder/cgd/

Mvh Björn


tack för svar! Har flera sorter av denna hemma men mina fransar är så kinkiga med maten och verkar inte gilla nån av deras sorter.. får leta vidare efter nåt som herrskapet kan tänkas gilla.. 


5088
3861
Tropfrog:
Norrby89 skrev:


För att inom EU så ska det vara helt fritt att handla mellan alla länderna, och Storbritannien har alltid haft lite egna regler som kanske inte till 100% följer eu's regler. Och nu när dom gått ut så gäller inte det längre dvs import förbud, eller inte förbud men rätt dokumentation/tillstånd saknas.

I slutänden idiotiskt men logiskt om man har lite insikt i hur den där smörjan fungerar. 


Jag har inte hittat några undantag till EUs importdirektiv som stödjer detta. Tvärtom är det av yttersta vikt att importreglerna är samstämmiga i samtliga medlemsländer för att upprätthålla en inre marknad. Att ge ett land undantag skulle leda till en konkurens fördel grntemot andra medlemsländer. Men jag är inte någon expert, bara 10 högskolepoäng i EU rätt.

Mvj
Magnus 

Medlem i SkHF
35
41
Lilja:
Lova155 skrev:


 

tack för svar! Har flera sorter av denna hemma men mina fransar är så kinkiga med maten och verkar inte gilla nån av deras sorter.. får leta vidare efter nåt som herrskapet kan tänkas gilla.. 



www.krybdyrsiden.dk/ har rätt många olika märke och varianter om du ska testa dig fram.

5088
3861
Tropfrog:
Lilja skrev:


www.krybdyrsiden.dk/ har rätt många olika märke och varianter om du ska testa dig fram.


Jag tror inte att det är något problem egentligen. Erbjud nytt fabrikat och de kommer att äta när de är tillräckligt hungriga. Överlevnadsinstinkten är alltid starkare än kulinariska preferenser.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild