ögonfransgecko och mat

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
0
Shape89:
hejsan. tänkte att jag ska ta och skaffa mej en ögonfransgecko men undarar hur länge dem kan vara utan mat? läste att dem ska ha mat varje dag. ni som har ögonfrans geckos, hur långt går de mellan ni matar och om ni ska bort en eller 2 dagar hur löser ni de med maten? och vet att man ska spräja dem med vatten dagligen men tänkte skffa ett minst system för de.

5095
3865
Tropfrog:
En till två dagar är aldrig problem för en i övrigt frisk och välmatad ödla. Men enligt lag måste den ändå ha daglig tillsyn. 

Mvh
Magnus 

33
9
dfniklas:
De flesta ger nog mat varje dag, skulle man missa en dag så är det inte hela världen. Min äter i princip bara mat varannan dag, men han blir erbjuden varje dag. Ska du resa bort en längre stund så får du fråga om någon vän eller familjemedlem kan åka över en gång om dagen och fylla på med lite mat och titta till ödlan :)

31
28
LeafGecks:
Detta är mitt schema:
Dag 1: blandar nytt och lägger i 
Dag 2: låter stå kvar

Dag 3: tar ut skålar på kvällen och diskar ur dom.

Dag 4: blandar nytt och lägger i terrarierna.

En frisk och hälsosam frans kan gå utan mat i några veckor. Men bör matas varannan till var tredje dag med färsk blandning. 

Kan rekommendera att erbjuda insekter lite då och då också. 


16
13
Pillanw:

Mina ungar får crested gecko diet varje dag och mina vuxna får varannan dag. Alla får även kalkade insekter 1-2 ggr/ vecka (det är dock inte alla som vill ha det i vuxen ålder). Vanligen dubia i passande storlek. Blandad CGD ska bytas ut efter 24 timmar, så jag tar alltid ut mat som inte blivit uppäten dagen efter.  


Själva geckon ska inte sprayas, däremot terrariet, men om du ska ha ett bevattningssystem kommer det att lösa den biten. 

Lycka till med din framtida gecko! 



Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild