Rengöringsmedel

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

69
16
Havoc:

Hej!

Jag tänkte snart göra ett ordentligt städ utav terrarie och undrar om det finns något bra medel för puts av glas o diverse som inte är skadligt för djuret?

Mvh Christo.


239
197
Danpss:

citronsyra och en svamp brukar jag köra med till glas, funkar prima :)


230
22
Nooon:

Jag brukar ta ättiksprit på en svamp och gnugga. ...och för att det är enklast gör jag det i badkaret och sköljer med vatten efter. ...och man vill gärna vädra när man använder ättiksprit.

......
Edit: Nää... tittade i kylen och det är ren ättika jag har. Inte ättiksprit. (Ättika är starkare. Ättiksprit är utspädd ättika.)


Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:

virkon s tar väl bort en del kalk vill jag minnas, om inte annat så är det då rejäl städning ;)


69
16
Havoc:

Tack så mycket!


356
177
krypet:

Citronsyra + lite vatten eller ättika fungerar. Jag tycker det är knepigare att få bort citronsyran ordentligt. Ättika avdunstar, så då gör det mindre om man inte får bort riktigt all ättika efteråt.


Batterivatten/avjonat vatten + mikrofibertrasa fungerar det med. Det finns en tråd om det på pilgift.se som jag inte hinner leta upp just nu.

 


508
304
Jonas77:

Det beror helt på vad du har för avsikt; avkalkning sker med citronsyra, luktfritt och effektivt. Bakteriellt så har jag inga åsikter, då jag inte andser att bekterier är ett stot problem.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild