Deep heat projektor överhettad?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

169
38
Maaajaa:

Hej!

För någon dag sedan när jag kom hem var rummet fyllt med en otrevlig doft likt bränd plast bland annat.
Eftersom denna doft inte är bekant så undersökta jag saken och kom fram till att skäggagamens deep heat projector från arcadia måste vara orsaken. Förutom doften så indikerar även skenet från den att något inte är som det stämmer.. skenet är orangeaktigt och lyser även uppe nedanför sockeln vilket jag är osäker på om den gjort tidigare.
Givetvis så tänkte jag att något var fel och bad om råd från en bekant som påstod att fallet handlade om överhettning, vilket låter logiskt på sitt sätt men ändå inte. Värmen står på 24/7 och har gjort det sedan jag hämtade och installerade terrariet, lite märkligt om den helt plötsligt skulle balla ur? Vet någon vad det kan bero på? Vad man kan göra åt det, eller bör jag införskaffa en ny?
Mvh Maja!


Medlem i GHF
635
410
Jimmy:
Vad har du för lampsockel? Är den av något plastmaterial så är det en brandfara. Du bör ha keramisk sockel. Och inget plastmaterial eller annat emot den.

169
38
Maaajaa:

[quote=Jimmy]Vad har du för lampsockel?

Det bör vara en keramiksockel. Vad jag kan känna nu för tillfället så är det ingen speciell lukt, undra om man vågar låta den stå på över natten?

En annan bekant tolkar det som att den håller på att lägga av, råkar någon veta livslängd på lampan?


Medlem i GHF
635
410
Jimmy:
Kan du ta en bild på sockel  och hur armaturen sittet så kan det hjälpa att se. Luktar det bränd plast så känns det som det är antingeln sockeln eller nåt som sitter nära den som blivit för varmt. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild