matvägran?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

29
11
tarantula:
Min rödknäade hona har inte viljat äta sedan 27/3. Tänkte höra om det är normalt med så långa matuppehåll? Hon är fullvuxen och i gott hull och har druckit vatten sedan dess. Tycker dock det är lite märkligt att matlusten inte finns där nu när dt går mot varamare tider..

67
39
Tonyikalmar:
Är det längesedan hon ömsade? 
Dom kan gå månader utan mat om dom är välgödda. Har en individ som äter flitigt på sommaren och sen är nöjd i sisådär 7 månader tills hon ömsat och det är dags för en ny matfrossa. 

29
11
tarantula:
Hon blev inköpt i maj eller juni förra året och har aldrig ömsat hos mig. Däremot har hon alltid ätit då jag erbjudit henne något. Åt t om i vintras ngn gång när det var lite svalare och dom andra spindlarna inte ville. Som sagt, hon är fortfarande välgödd så jag är inte orolig egentlintligen. tycker barea att hon borde vilja nu eftersom vi går mot varmare tider... Tack för ditt svar

Medlem i GHF
3094
1676
EmanuelKarl:
Helt normalt. Spindlar kan matvägra mycket och länge, efter ett tag slutar man oroa sig. Jag hade till och med en vanligtvis matglad spindel (en Tliltocatl albopilosus Nicaragua) som vid ett tillfälle stängde in sig i sin håla matvägrade i flera månader trots att det inte ens var i samband med öms. Jag satt helt övertygad om att den skulle ömsa, sedan kom den plötsligt ut en dag utan att ha ömsat. Någonstans har djuren trots allt en överlevnadsinstinkt, de brukar inte direkt matvägra tills de svälter till döds.

Medlem i SHF
943
1177
Flyers90:
Min gamla Brachypelma Boehmei som gick bort nyligen gick för några år sen över 500 dagar utan att vilja äta.
Så länge det har lite storlek på abdomen och tillgång till vatten behöver man inte oroa sej speciellt mycket skulle jag säga!

29
11
tarantula:
Hon ömsade för 10 dgr sedan och igår åt hon igen..
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild