Hur snabbt växer de?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

352
269
Animallover_1984:

Hej!

Jag har länge sökt olika av mina favoritarter (av fågelspindlar då alltså)...men att hitta lite större individer (juveniler eller typ. större slings) som är könsbestämda är inte det enklaste alla gånger, så jag har börjat fundera på det här med slings... Vissa arter är dessutom rejält dyra när det handlar om könsbestämda honor...så...

Hur snabbt växer de från en liten sling (som i normalfallet verkar vara runt 1-1,5 eller ibland 2 cm) när de säljs (eller 0,5 för dvärgarna) till en storlek som går att könsbestämma?

De som räknas som långsamväxande (ex. grammastola osv.) pratar vi flera år...och i så fall är det 2 eller typ. 10 år? 

När jag söker så står det ibland att det tar "så och så" lång tid för de att växa upp och bli fullvuxna, men det är inte det jag är intresserad av att veta. Det gör inget om de tar lång tid på sig att bli stora...men jag vill helst inte att det ska ta "forever" för de att kunna könsbestämmas (om jag nu väljer att skaffa några slings som ej könsbestämts). 

Vid vilken storlek (benspann) går det normalt att könsbestämma de? 

Mvh/Animallover_1984


67
39
Tonyikalmar:
Könsbestämma spindeln kan du göra så fort du har ett öms skinn att undersöka. Ibland tar spindeln sönder det för mycket eller så är man (jag) klumpig och pillar sönder det. Så kan ta några försök innan man hittar delarna man ska titta efter för att köna. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild