Dryloc? Mögelresistant?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

43
2
Widgy:

Tja!

 

Jag och min bror funderar att dra igång ett projekt med terrariebakgrund och annat helvete och har sett att det i många byggen används; 
www.drylok.com/products/drylok-original-masonry-waterproofer

Det närmsta vi hittar på svensk marknad är;
www.mppc.se/produkter/drylok-original/

Problemet är att det står att den svenska är mögelresistant? 
Men också att den kan användas till fiskdammar? 
Vet inte om den bör undvikas pga mögelresistans eller ifall det är samma eller?
Har någon annars liknande alternatic samt färg som är safe att använda samt länk?

 

Mvh


167
162
Imori:
NM Klarlack FS 023 är den jag blev rekommenderad. Ska vara väldigt bra och antar att priset är därefter.

epotex.se/produkt/nm-klarlack-fs-023-2

5088
3858
Tropfrog:
Om tex ett silikon som har en välkommnande yta är mögelresistent så innebär det att något gift tillsats för att förhindra påväxt.

Men tex glas som har en yta som är helt omöjligt för fästa på för mögelsporer är av naturen mögelresistent utan att för den saken innehålla gifter. Jag misstänker att det är samma med klarlack, att möglet helt enkelt inte kan fästa. Att den går att använda till fiskdammar tyder på det samma. För att vara helt säker bör du prata med tillverkaren.

Mvh
Magnus 

43
2
Widgy:
Tropfrog skrev:
Om tex ett silikon som har en välkommnande yta är mögelresistent så innebär det att något gift tillsats för att förhindra påväxt.

Men tex glas som har en yta som är helt omöjligt för fästa på för mögelsporer är av naturen mögelresistent utan att för den saken innehålla gifter. Jag misstänker att det är samma med klarlack, att möglet helt enkelt inte kan fästa. Att den går att använda till fiskdammar tyder på det samma. För att vara helt säker bör du prata med tillverkaren.

Mvh
Magnus 


Jag skrev till dom på den svenska sidan och de påstod att båda dessa dryloc var samma produkt bara svenska och engelska samt att det ska vara säkert för levande organismer vilket det även står på den svenska hemsidan jag länkade.
Vet inte helt vad jag ska tro, står inte ens mögelresistant på den engelska någonstans.. 

5088
3858
Tropfrog:
I det fallet hade jag nog litat på tillverkaren.

Mvh
Magnus 

43
2
Widgy:
Tropfrog skrev:
I det fallet hade jag nog litat på tillverkaren.

Mvh
Magnus 


Tack så mycket!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild