Hjälp med min scorpion!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

297
14
shad0w88:

Hej

Har en rödkload kjesarscorpion .

Köpte terrarium till den häromdagen o fyllde den med ca 10cm torv som jag har läst om att man ska göra,
O nu kommer problemet.

Jag hittar inte den igen xD den har grävt ner sig någonstans o inte ätit på 2 v den vägrade äta i sin låda efter köpet o nu hittar ja inte den. E rädd att den ska vara död lr ngt o kör inte gärna in fingrarna o rotar.

Har dock flyttat allt o grävt runt med en "pincett" men ja där är väldigt mkt torv o tror att ja har för mkt :P

Va ska jag göra förslag? Några bra förslag? :P


29
0
jstrom:

dom ligger nergrävda ganska ofta under dagarna. 

men är du orolig så är det ju bara till att tömma terrariet på torv tills du hittar dom


126
64
Mikachu:

Säger samma som jstorm , töm terrariet på torv och se om du hittar den :) Ta pincetten eller någon liten spade och lägg torven i en annan låda och titta genom allt du tar upp ordentligt! Är det en liiiten skorpion eller har den hunnit blivit 10 - 12 cm än? :) 


163
34
Danne:

Är verkligen ingen expert på skorpioner, men 10cm torv låter sjukt mycket. Men dom kanske ska ha det så? :p

 


297
14
shad0w88:

Tömma låter riktigtsegt men får se om den gräver i natt.  Den e liten bebis typ inte så stor


114
16
AdamsReptiles:

Jag köpte en Rödkload Kejsarskorpion (Pandinus Cavimanus) på WSHH Expo. Min åt inte heller dom två första veckorna(typ). Den åt första gången i min ägo för några dar sen. Erbjud den en syrsa vid skymning och reta den till att ta bytet.

Och det där med torven, Min gräver också ner sig 75% av tiden. Det är därför du ska mata vid skymningen/kvällen så den är framme.

Dom är jäkligt tåliga djur och äter inte i onödan, så länge den har tillgång till ett lågt fat med vatten så behöver du inte oroa dig.

Vilka mått har terrariet? Vilka temperaturer har du i terrariet? Vilka värmekällor har du? Släng gärna upp några bilder på hur du har det inrett/uppsatt.

 


297
14
shad0w88:

asså det e 30x30x30 terra som ja köpte billigt nytt med 2 barkbitar.. blandade torvet med lite sand som ja gör till spindeln för de ska vara lättare att gräva.. just nu har ja ingen direkt varmekälla då det e så jävla varmt utan ngt har en liten lampa i terrat bredvid som lyser in en vanlig 15w.. där e mellan 26-30 dagtid o nu e där ca 70% fukt pga torvet som ja la in för ngn dag sen.. den sjunker så småning om.. När räknas skymming? :P   kan kasta upp en bild med


297
14
shad0w88:

Bilden till höger är Scorpionen ! Vänste smithi om ni undrar :P
 


297
14
shad0w88:

Scopionens Inredning SO FAR!

 


412
419
Hadara:

Onödigt stort om de är en liten bebis dock :p

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild