Släckta eller tända lampor nattetid

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

14
5
DorkSquiddler:
Hej,
Jag undrar om man skall släcka ner värmelampan och UVB röret i terrariet nattetid till en skäggagamsunge?

Mvh Staffan

Medlem i GHF
635
410
Jimmy:
Ja annars blir det ju inte mörkt? Om du behöver en värmekälla nattetid så finns det keramiska värmelampor som inte avger ljus eller värmemattor som alternativ
 Men det ska ju inte vara nåt ljus på nattetid.

14
5
DorkSquiddler:
Ok, tackar!

2
1
Code2:
Ja, kort och gott.

Tända lampor (soltimmar) lite mer på sommaren och mindre på vintern

Sommar 14-15 h
Vår/höst  ca 12 h
Vinter 8-10 h

302
254
Bowery:
I regel behöver du inte en extern värmekälla nattetid,om du bor i ett normaltempererat hem. Arter från väldigt varma delar utav världen (Australien, Asien,Afrika) trivs bra om tempen rör sig neråt 20-25 grader under nattens mörka timmar. Sen ska självklart inte en Skäggagam ha nattliga temperaturer under det normala,men håller du en standard temp i det hem på ca 21-22 grader så kan du vara helt lugn, fryser hen när den vaknar till på morgonen utav lamptändning så kommer den till 100% säkerhet leta upp värmekälla då och värma upp sig,då de är växelvarma. 

Men som svar på frågan så ska självklart UVB lampa m.m släckas på kvällen, jag personligen körde en cykel om 14 timmar tänt 10 timmar släckt sommartid, ca 11-12 timmar vardera vintertid. Men det är ingen regel på nåt sätt utan nåt jag tyckte mina skäggagamer verkade må bra utav :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild