Fripassagerare

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

268
19
Iguania:

Tjena, idag kom man hem från HC med 30st syrsor. När jag hade tömt ut syrsorna från burken i Petboxen så hittade man en larv av ngt slag. Den är runt centimetern och ganska snabb. Hårig e den också. Är det någon som har ngn aning om vilken art/släkte det är eller åtminstone vad den blir efter puppstadiet? :)

EDIT: Nu i efterhand kom jag på att den här tråden kanske borde ligga i Icke terrariedjursrelaterat. Anders kanske kan flytta den? :)


459
138
Pakke:

Det är skadedjur. Känner igen den, men minns inte säkert vad den heter. Men den är faktiskt svenska skadedjur. Eftersom den larv ska förvandlas till bagge. vilket är vanligare i sverige. Så se till att utrota den då.


131
8
stumpwen:

brukar se dom i vårt hus ibland, många som har det faktiskt, utan att det blir ett problem. är en änger har jag för mig... om det är fläsk eller päls är jag osäker på. KILL IT!


33
13
Tyrredum:

Japp ser exakt ut som nån typ av änger, inga djur man vill ha inne i huset/lägenheten, ute i naturen gör de massor av nytta dock.


268
19
Iguania:

Okej, tack så mycket För hjälpen. Den åkte ut ur huset direkt.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild