Städare till afrikanska jättesnäckor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

21
1
StyledYB:
Var inte beredd på hur mkt två djur kan skita ner ett terrarium! Vilka städare rekommenderar ni? Vad är egentligen skillnaden på gråsuggor och hoppsjärtor? Vad för sort ska man ha? 

5097
3871
Tropfrog:
Normalt sett rekommenderar man både hoppstjärtar och gråsuggor. Nu vet jag inte om snäckor. Kan tänkas att hoppstjärtar kan bli irriterande för dem om de blir för många. Men där får någon som kan djuren och testat hoppa in.

Mvh
Magnus 

23
33
FannyGoldfish:
Jag använder Porcellio laevis 'dairy cow' och 'orange' som städare till mina snäckor, har haft det i ca 2 år nu och det funkar bra. Har även använt Armadillidium gestori, armadillidium vulgare och Porcellionides pruinosus förut utan problem :)

Medlem i SHF
61
85
Fafnerian:
Gråsuggor och hoppstjärtar funkar utmärkt. Sen det slem som snäckorna lämnar på glaset kan man ta diskborste + vatten för att gnugga loss, och sen en disktrasa för att ta bort det.

21
1
StyledYB:
Tack! Nu har jag lite att gå efter. 

4
0
Calesta:
Hej!
Jag är ny på snäckor & håller på att starta upp min första snäckbostad.
Det flyttar snart in 2 st två-åriga Lissachatina fulica's. 

Jag är nyfiken på dessa städare... Vart köper man dom? 

(Bor i Göteborg)

Mvh Madeleine 

169
38
Maaajaa:

Calesta skrev:

Jag är nyfiken på dessa städare... Vart köper man dom? 
Mvh Madeleine 

Det finns många försäljare både här på forumet, men även online då man kan beställa. 

Reptilgrottan, herperschoise och pangdubia är några riktigt bra!

Mvh Maja!


55
9
Degus:
Calesta skrev:
Hej!
Jag är ny på snäckor & håller på att starta upp min första snäckbostad.
Det flyttar snart in 2 st två-åriga Lissachatina fulica's. 

Jag är nyfiken på dessa städare... Vart köper man dom? 

(Bor i Göteborg)

Mvh Madeleine 

Du kan komma och hämta hos mig, bor i mölnlycke 

4
0
Calesta:
Maaajaa skrev:

Det finns många försäljare både här på forumet, men även online då man kan beställa. 

 

Reptilgrottan, herperschoise och pangdubia är några riktigt bra!

Mvh Maja!


Hej. Jag har inte vart inne här på sidan på ett tag och såg ditt svar först nu. 
Har fått hem snäckorna o v fick med ca 20 tropiska Gråsuggor (små vita) men jag har ca 25 L bottensubstrat och dom märks inte av alls. 

Har varit i kontakt med två zoo-butiker (fysiska) som säljer 25 st tropiska eller Hoppstjärtar för 75 & 80 kronor. 
Jag tycker detta låter dyrt, men jag hat i andra sidan ingen koll. 

Ska kolla länkarna. 
Har inte lyckats förstå hur jag söker, filtrerar & hittar annonser här på sidan... ????????

4
0
Calesta:
FannyGoldfish skrev:
Jag använder Porcellio laevis 'dairy cow' och 'orange' som städare till mina snäckor, har haft det i ca 2 år nu och det funkar bra. Har även använt Armadillidium gestori, armadillidium vulgare och Porcellionides pruinosus förut utan problem :)


Stämmer det att Dairy Cow blir drygt 2 cm som vuxna? ????

Letar städdjur till mina vuxna snäckor & tycker att de tropiska gråsuggorna är lagom stora... Har ett mindre gäng tropiska, men behöver fler på mina 25 L bottensubstrat.

*nybörjare* 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild