Terrarium inredning - KP

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
Pinkbuffalo:

Hej, vad ska jag inreda terrariumet med? 

Vilken lampa å hur ska jag installera den? Jag har kollat runt massor på YouTube å Google men blir inte en aning klokare när det gäller värmekällan.
Inne har vi 28-30° som vanlig rumstemperatur å behöver jag ha värme då? 

Vilka grejer å länkar till de(alt vilken butik man kan köpa i) ska jag ha i terrariumet?????


Medlem i SkHF
403
292
ZDC:
Pinkbuffalo skrev:
Hej, vad ska jag inreda terrariumet med? 

Vilken lampa å hur ska jag installera den? Jag har kollat runt massor på YouTube å Google men blir inte en aning klokare när det gäller värmekällan.
Inne har vi 28-30° som vanlig rumstemperatur å behöver jag ha värme då? 

Vilka grejer å länkar till de(alt vilken butik man kan köpa i) ska jag ha i terrariumet?????


har ni verkligen 28-30 grader som vanlig rumstemp?  Det är väldigt varmt för att vara rumstemp. 

2
0
Pinkbuffalo:
Ja tyvärr har vi det. Just nu ligger den på 27,1 grader men det brukar vara betydligt varmare:(
går endast att sänka värmen genom att öppna fönstret då vi har golvvärme å inte element eller liknande

25
28
minileos:
Pinkbuffalo skrev:
Ja tyvärr har vi det. Just nu ligger den på 27,1 grader men det brukar vara betydligt varmare:(
går endast att sänka värmen genom att öppna fönstret då vi har golvvärme å inte element eller liknande


Golvvärme har väl alltid en termostat som du kan vrida på för att ställa in värmen. Rekommenderar att följa reptifiles.com/ball-python-care-guide/

Solplats 35 - 40c på själva solplats stenen 
Värme gömställe 30 - 32c

Kallt gömställe 22 - 27c
Natt temperatur 21 - 26c

Dom ska aldrig ha varmare en 35c i luft temperatur 

Lampa rekommenderar jag Arcadia's Halogen som du antingen kopplar in i dimmer för vägguttag och mäter med en infraröd termometer www.cyberzoo.se/sv/articles/2.303.18605/arcadia-halogen-heat-lamp-e27-75-w och www.cyberzoo.se/sv/articles/2.298.20112/infrarod-termometer-50-380-c om du behöver kåpa till lampan www.cyberzoo.se/sv/articles/300/armaturer-lamphallare?brand=12

Vad jag gillar mer är att använda en dimmer termostat. Du kopplar in lampan i den, ställer termometer proben på stenen och sen dimmar den lampan av sig själv. Inget stress att det blir för varmt eller att djuret bränner sig. Måste dock vara dimmer termostat, inte puls. www.cyberzoo.se/sv/articles/2.390.18820/habistat-dimming-thermostat-high-range-svart-600-w

Se till att sätta en sten under lampan

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild