BCC som spyr upp

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

14
3
Zorge18:
Hej har två BCC guyana ca:6mån har inte fått dom att äta självmant så jag har assistmatat dom med små pinkis, men den ena spyr upp efter några timmar tredje gången irad, jag lägger tillbaka dom i terrariet när dom är lugna och avslappnade har rätt fukt och temp varför funkar den ena och inte den andra? det är bröder från samma kull........

82
57
ApeMan:
Jag tänker mig att stressen som leder till att de spyr kan komma av annat än temp och fuktighet. Hur ser det ut i terrarierna? Har de nog med ställen att gömma sig? Är det glasväggar?

Visa gärna hur det ser ut, så skall det säkert kunna finnas kunnigt folk här som kan råda dig.

Hur länge har du väntat innan du matar igen? Finns en hel del att läsa om matsmältningsapparaten i ormar och varför man bör vänta (vill minnas typ 2 veckor) innan man matar igen.

508
304
Jonas77:
Jättesvårt att ge ett svar som är förankrat i verklig sanning. Det är många faktorer här, inklusive hur själva tvångsmatningen gått till. Jag kan bara rekommenera att gå ner i storlek, till absurda storlekar, som ett pinkiehuvud, och se om det går att trappa upp. Ta det inte fel nu, men det är ju ett ganska konstigt scenario att behöva tvångsmata två djur av sorten du beskriver. Såldes de så eller är det din egen odling? Iband får man keffa ungar som inte lämpar sig för ett liv i fångenskap :(

14
3
Zorge18:
Zorge18 skrev:
Hej har två BCC guyana ca:6mån har inte fått dom att äta självmant så jag har assistmatat dom med små pinkis, men den ena spyr upp efter några timmar tredje gången irad, jag lägger tillbaka dom i terrariet när dom är lugna och avslappnade har rätt fukt och temp varför funkar den ena och inte den andra? det är bröder från samma kull........



82
57
ApeMan:
Jag tycker det är svårt att se på bilden hurvida det är glas eller inte på sidorna. Sedan så får jag intrycket att du har båda i samma terrarium, vilket bara det kan vara stressande för dem.

14
3
Zorge18:
ApeMan skrev:
Jag tycker det är svårt att se på bilden hurvida det är glas eller inte på sidorna. Sedan så får jag intrycket att du har båda i samma terrarium, vilket bara det kan vara stressande för dem.

Sidorna är grönmålade med mossa, terrariet är stort för dessa små maskar, dom kan hålla sig väldigt separerade men håller sig alltid till varandra.

82
57
ApeMan:
Jag säger inte vad det faktiskt är som stället till det, jag försöker bara erbjuda möjliga lösningar. De kan säkert bo där utan att det stressar dem, men kanske är det grejen som stället till det med...

För att de skall kunna hålla sig från varandra behöver det i teorin finnas dubbla uppsättningar av gömmor både på varma och kalla sidan, så att det inte blir en konkurrens om den bästa platsen, då det också i sig kan stressa.

Jag försöker bara erbjuda feedback.

14
3
Zorge18:
Zorge18 skrev:
Hej har två BCC guyana ca:6mån har inte fått dom att äta självmant så jag har assistmatat dom med små pinkis, men den ena spyr upp efter några timmar tredje gången irad, jag lägger tillbaka dom i terrariet när dom är lugna och avslappnade har rätt fukt och temp varför funkar den ena och inte den andra? det är bröder från samma kull........

Hej alla, jag har fått ordning på matningen följde ett tips på youtube som funkade, liten mörk papperspåse lägga orm och föda i och försluta påsen över natten dagen efter så hade dom ätit.......
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild