Vart beställer ni ifrån?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

Justanotherday:
Kan någon rekommendera en seriös EU- / Nordisk Ehandel som ni brukar beställa Pangea och/eller Repashy från?
Det är tyvärr slutsålt hos samtliga svenska ehandlare pga leveransproblem.

Flosker:
Justanotherday skrev:
Kan någon rekommendera en seriös EU- / Nordisk Ehandel som ni brukar beställa Pangea och/eller Repashy från?
Det är tyvärr slutsålt hos samtliga svenska ehandlare pga leveransproblem.

Totalt import stop från England till EU på produkter med animaliskt innehåll 

Tropfrog:
Hmm, vilka repashy produkter innehåller animaliskt innehåll?

Herpers choice listar repashy på sin hemsida. Tropiska rum hade i lager sist jag var där för några månader sedan. De kan säkert skicka.

Mässorna har ju kommit igång, brukar vara många säljare som har på dem.

Mvh
Magnus 

Tobbetyp:
Tropiska rum i Genevad har och har hemsida och skickar

javan:
Tropfrog skrev:

Herpers choice listar repashy på sin hemsida. Tropiska rum hade i lager sist jag var där för några månader sedan. De kan säkert skicka.

Mvh
Magnus 

En hel del, men tror majoriteten av CGD varianterna innehåller vassleprotein..

Flosker:
Tropfrog skrev:

Mvh
Magnus 

Bara originalet Crested Diet Banan som är ok. Vitaminer och mineraler samt grassland grazer, veggieburger. är också ok. Med vänlig hälsning, Micke

Tropfrog:
Flosker skrev:

Totalt import stop från England till EU på produkter med animaliskt innehåll 

javan skrev:

En hel del, men tror majoriteten av CGD varianterna innehåller vassleprotein..

Det är inte förbjudet att importera sammansatta produkter som innehåller vassleprotein från länder utanför EU. Däremot så krävs det att det kommer från en godkännd anläggning samt lite pappersarbete och gränskontroll. Importtullen är dessutom lägre än för andra varor.

Mvh
Magnus

Flosker:
Tropfrog skrev:

Det är inte förbjudet att importera sammansatta produkter som innehåller vassleprotein från länder utanför EU. Däremot så krävs det att det kommer från en godkännd anläggning samt lite pappersarbete och gränskontroll. Importtullen är dessutom lägre än för andra varor.

Mvh
Magnus

Alla dokument finns men EU nekar att ge tillstånd.

Flosker:
Flosker skrev:

Alla dokument finns men EU nekar att ge tillstånd.

Dear Distributor

I hope this email finds you well. I need to update you on a couple of issues.

I am sad to say that regarding exporting the animal products to the EU, we have come to the end of the road. The issue for the EU authorities is that despite me getting the correct health certificates and other documentation, the fact that these products are manufactured in the USA and not the UK make the import unacceptable. I have now had this confirmed in the UK and two EU countries. So unless there is a change of rules between the UK and EU in the future, we will no longer attempt to export. The non-animal products are OK, and we will continue to supply you as usual.

Justanotherday:
Flosker skrev:

Dear Distributor

I hope this email finds you well. I need to update you on a couple of issues.

I am sad to say that regarding exporting the animal products to the EU, we have come to the end of the road. The issue for the EU authorities is that despite me getting the correct health certificates and other documentation, the fact that these products are manufactured in the USA and not the UK make the import unacceptable. I have now had this confirmed in the UK and two EU countries. So unless there is a change of rules between the UK and EU in the future, we will no longer attempt to export. The non-animal products are OK, and we will continue to supply you as usual.

Tack för den informationen!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild