Vart beställer ni ifrån?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

3
0
TokaiInThailand:

Har en fråga, ni verkar ju kunna mycket med det här om import från UK och sånt. 

Jag har haft span på några skalbaggslarver som säljs i Uk och hade tänkt köpa de inom en snar framtid. Ingen av arterna är utrotnigshotade och de är "captive bred". Jag har försökt skaffa information från nätet men den är lite otydlig gällande ryggradslösa djur.  Var också lite protein-pellets till larverna (45% krill), kommer det bli stoppat pga anemaliskt innehåll?

Jag undrar alltså ifall detta köp ens är möjligt och vad tullen på det här kan bli?

Ber om ursäkt för att det är i fel tråd men hoppas det är ok ändå.

Mvh Elias


8
0
stefanr:
TokaiInThailand skrev:
  Var också lite protein-pellets till larverna (45% krill), kommer det bli stoppat pga anemaliskt innehåll?





Svaret är ja.

3
0
TokaiInThailand:
stefanr skrev:




Svaret är ja.


Ok, men larverna kommer gå igenom? Och har du någon erfarenhet av att beställa djur från utlandet, tänkte med tull osv.

5099
3873
Tropfrog:
TokaiInThailand skrev:


Ok, men larverna kommer gå igenom? Och har du någon erfarenhet av att beställa djur från utlandet, tänkte med tull osv.



Du måste anmäla ankomst till tullverket minst en dag före ankomst. Då ordnar de med en veterinär som kan ankomstbesiktiga djuren. Om veterinären bedömer djuren friska och säkra kommer de att släppas av tullen, I annat fall avlivas de på bästa sätt på din bekostnad. För detta tar tullen en administrativ kostnad plus att du får betala faktiska kostnader för veterinären. Det kan bli ett par tusenlappar. Utöver det skall du betala tull och moms. Tullavgiften känner jag inte till, men du kan ringa tullen och kolla med dem. Momsen är 25% av värdet på sändningen.

Mvh
Magnus 

8
0
stefanr:
Import av levande har jag ingen erfarenhet av. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild