Rysk råttsnok

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

300
150
SunshineGeckos:
Ni som håller ryska råttsnokar, hur håller ni dom terrariemässigt dvs storlek och inredning.
Har liksom "förälskat" mig rätt mycket i arten.
Tycker dom är sjukt fina!

Jag har läst skötselrådet men mina räknekunskaper är under all kritik och L80 gör mig förvirrad emellanåt...
Skulle därför vara kul att se hur era terrarium ser ut. 
Blir en ganska lång orm vad jag förstått det som. 
Men drömma kan man ju alltid tills den dagen det är möjligt att ha en. ;)

Medlem i GHF
635
408
Jimmy:
Elaphe Schrenckii bör du kunna hålla mer eller mindre identisk som Majsorm. De blir också storleksmässigt lika. Så ganska stort terrarie med klättermöjlighet (ca 120x60x60 cm).
Bör också dvalas. 
En mindre variant är annars Elaphe dione. Min vuxna hane är ca 80 cm. 
En pigg och aktiv lättskött snok. Där skulle kanske ett terrarie på 80×40×50 räcka.

27
41
Sorealis:
Dom är sjukt fina! Alltid framme och aktiv, cool lugn vid hantering.

Det bara fungerar. Jag håller min i ett 200x60x70 med grottor och möjlighet att klättra, han älskar att klättra.

Min personliga åsikt är att strunta i L80 och allt vad det heter.
Ge ditt djur så stort utrymme du kan. 

24
32
Darth_Vader:
Tycker absolut du ska bli en i ryssfamiljen! Som föregående sagt så är dom väldigt trevliga i temperament, jättenyfikna både i och utanför terrariet.

Har min i ett 130*65*50 och tycler det känns ganska lagom för honom. Men som alltid, ju större desto bättre! 

Vet ej om det gäller alla ryssar men min var väldigt känslig på storleken utav mat i början, han tog absolut inget som var bredare än hans eget huvud. Kändes som att han var rädd för maten typ=) . 

Lycka till och hoppas du blir med en ryss i framtiden, du kommer inte bli besviken!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild