Äntligen hittat svart fogskum!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

Medlem i SkHF
73
37
Kenneth58:
Sorry kollade inte det dom 10 gånger jag beställt har jag alltid fått dom snabbt,
Köpet alltid minst 10 åt gången, används både till terrariumbygge och dammbygge.

7
20
Ramklo:
Tropfrog skrev:


Skall du ha det så eller skall du bearbeta/behandla det på något sätt?

Mvh
Magnus 


Nej det ska bearbetas och läggas på torv och mossa ovanpå silicon.

5099
3873
Tropfrog:
Ramklo skrev:


Nej det ska bearbetas och läggas på torv och mossa ovanpå silicon.


Jag tänkte nästan det. Så då undrar jag varför färgen på fogskummet är viktigt när det ändå skall täckas och färgen inte syns?

Jag vet att många efterfrågat svart fogskum, men har inte förstått riktigt varför?

Mvh
Magnus 

169
38
Maaajaa:
[quote=Tropfrog]

Jag tänkte nästan det. Så då undrar jag varför färgen på fogskummet är viktigt när det ändå skall täckas och färgen inte syns?

Jag vet att många efterfrågat svart fogskum, men har inte förstått riktigt varför?

En ren gissning... Är inte heller helt 100 på anledningen, men det kan vara så att man inte vill ha ett så ljust fogskum på baksidan som kommer synas igenom glaset och därmed inte smälta in med resten ut av burken.
Som sagt en gissning och har för mig att jag har hör det någon stans.


Mvh Maja!

7
20
Ramklo:
Maaajaa skrev:
[quote=Tropfrog]

Jag tänkte nästan det. Så då undrar jag varför färgen på fogskummet är viktigt när det ändå skall täckas och färgen inte syns?

Jag vet att många efterfrågat svart fogskum, men har inte förstått riktigt varför?

En ren gissning... Är inte heller helt 100 på anledningen, men det kan vara så att man inte vill ha ett så ljust fogskum på baksidan som kommer synas igenom glaset och därmed inte smälta in med resten ut av burken.
Som sagt en gissning och har för mig att jag har hör det någon stans.


Mvh Maja!



Stämmer bra! Jag vill inte ha ljusa fällt när man tittar från sidan.  Det svarta smälter lättare in mot bakgrunden ????

7
20
Ramklo:

25
28
minileos:
Ramklo skrev:



Stämmer bra! Jag vill inte ha ljusa fällt när man tittar från sidan.  Det svarta smälter lättare in mot bakgrunden ????


Stämmer. Hatade alla bakgrunder jag gjorde med vanligt fogskum och kunde inte sätta fingret på det förräns en person sa det, det gula läcker fram. Snygg bakgrund! 

5099
3873
Tropfrog:
Då förstår jag. Själv löste jag det med svart plastfilm.



Mvh
Magnus 

4
3
Tobbetyp:
Ramklo skrev:
Letat som en dåre, men har varit slutsålt överallt. Efter ett intensivt dektetiv arbete lyckas jag hitta ett företag som pysslar med dammar och tillbehör..bara 15 min hemifrån. Åkte dit för att handla skum, men kom hem med pumpar, jordblandningar mmm. (med MYCKET mera). De hade ALLT för att kunna göra riktigt seriösa byggen. Och svart skum fanns det mycket av. Kastar med lite bilder. De hade inga problem att skicka grejer då de feämst var ett e-handelsföretag. www.boanas.se




Tack så mycket för tipset letat länge för att börja med mina vivarum och äntligen beställt 15 st

2
3
Piriformis:

Så himla fint du gjort. Jag blir inspirerad att göra en egen bakgrund till mitt första terrarium. Kan jag använda vanligt byggskum för sånt har vi massor hemma. Eller är det något speciellt fogskum just till terrarier? 

Med vänlig hälsning, 
Malin 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild