Exo-terra 45*45*60, dörr skadad, går det att reparera/konvertera?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

17
0
nightnea:

Hej, 

Har vad som verkar vara ett vanligt " problem" men ej hittat någon direkt lösning, ens inäldre trådar, så hoppas på ifall någon har ideer att bolla med :) 

Fick hem ett exo-terra small/tall med trasig dörr ( ärendet eskalerades till transportbolaget och firman jag köpte det ifrån lät mig behålla detta och återbetalade mig, så det är ej det som är problemet.) Tyvärr hade de inga dörrar liggandes, så min undran är ifall detta är möjligt att laga med silikon ( har akvariesilikon hemma), eller som jag också funderar på är om man ska använda ett par skjutlister och konvertera dörrarna till ett par vettiga dörrar när man ändå håller på att eventuellt laga/beställa nytt glas. Skenorna glaset sitter på är hela, är bara dörren som ger mig beslutsångest. ( hoppas någon förstår vad jag menar XD inser det låter lite virrigt när jag försöker sätta ord på mina tankar. Har hittat ersättningsdörrar, men de är konstant slut, tom på amazon. ) Visar en bild på underverket, det är rätt snygga delar, men vet ej om jag får till det tillräckligt snyggt? ( eh, jag hoppas iaf att bilden kommer med? )
mvh, Nea 

 

 


39
40
FreakyGeckos:
Finns att köpa dörrar på Amazon.se

17
0
nightnea:

h

FreakyGeckos skrev:
Finns att köpa dörrar på Amazon.se


Har kollat, men verkar inte hitta någon som ej är slutsålda för den modell jag behöver ^^; 

Har hittat ett antal för alla andra dörrar på amazon.se, om du skulle ha en länk på en som är inne för leverans så är du jättevälkommen att tipsa via pm eller här ;) har inte haft mycket bättre för mig idag än att ringa runt och scrolla mil på internet efter en dörr eller andra lösningar ^^; (frustration? Neeej då *fniss*) 

Humm, verkar som att bilden ej kom med, får lösa det när jag är vid datorn imorgon kväll. 


39
40
FreakyGeckos:
nightnea skrev:
h

Har kollat, men verkar inte hitta någon som ej är slutsålda för den modell jag behöver ^^; 

 

Har hittat ett antal för alla andra dörrar på amazon.se, om du skulle ha en länk på en som är inne för leverans så är du jättevälkommen att tipsa via pm eller här ;) har inte haft mycket bättre för mig idag än att ringa runt och scrolla mil på internet efter en dörr eller andra lösningar ^^; (frustration? Neeej då *fniss*) 

Humm, verkar som att bilden ej kom med, får lösa det när jag är vid datorn imorgon kväll. 


Skicka pm till våran Fb sida se om vi kan lösa nått

Medlem i SkHF
73
37
Kenneth58:
Provat glasmästare, det borde inte vara så svårt för dom att fixa.

17
0
nightnea:
Kenneth58 skrev:
Provat glasmästare, det borde inte vara så svårt för dom att fixa.

Får nog bli så att jag gör det Kenneth58...verkar som att reserverna är hyfsat svåra att få tag i ^^; 

17
0
nightnea:


Ja, så här ser då min fina glassprika ut. ^^; 

15
3
haninge:
Tar 10-15 minuter att byta själv, så köp glas i rätt mått bara!

17
0
nightnea:

haninge skrev:
Tar 10-15 minuter att byta själv, så köp glas i rätt mått bara!


Har du nån bra idé om hur jag ska få bort glaset från skenorna så rent som möjligt? Verkar vara välklistrat och leker med tanken på hårtork men vette fasiken om det funkar eller om det bara smälter plasten så har inte riktigt vågat mig på det än :D


15
3
haninge:
nightnea skrev:


 

Har du nån bra idé om hur jag ska få bort glaset från skenorna så rent som möjligt? Verkar vara välklistrat och leker med tanken på hårtork men vette fasiken om det funkar eller om det bara smälter plasten så har inte riktigt vågat mig på det än :D



Bytte glas på mitt för någon vecka sedan, tog bara tag i ena sidan och drog försiktigt men bestämt;)
lossade på första försöket på båda.
trodde att det skulle vara riktigt jävligt men det gick väldigt lätt.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild