Belysning till 150 x 60 cm Vivarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

42
15
Peacie:

budget: 500 - 1000 kr

Tänker bygga ett regnskogsvivarium runt storkeken 150x60x60 med levande växter och har lite problem att välja belysning.

Kollat lite på T5HO lysrör och led strips men svårt att veta man jag behöver och svårt och dyrt att hitta något som är tillräckligt långt.

Tänker att jag behöver minst 130 cm långt lysrör/led lampa och armatur + 2 lysrör, 4500k och en 6500k för att blanda ljuset som dusk led strips gör.

Har ni några rekommendationer för ljus som ser bra ut, är bra för växter, täcker en yta på 150x60 och är prisvärt(billigt).

mvh Peacie



5087
3855
Tropfrog:
Med den budgeten tror jag att du behöver leta begagnat. Då får man ta vad som finns tillgängligt.

Det billigaste nya skulle väl vara två t5 ho. Typ dessa:
www.sneckenstrom.se/vaxtbelysning/t5-lampor-lysror/growfast-t5-108w.html

Mvh
Magnus 

42
15
Peacie:

Tack för svaret Magnus.

Min budget kanske var lite önske tänk ;)

Har inte så bråttom så tänker ta min tid att kolla runt lite på vilka alternativ som finns, men det du gav som exempel såg bra ut!

Mvh Peacie


1
0
Skattjakten:

Jag byggde ljusramp med led-strip precis, ville ha så att man skulle kunna ställa in färgtempraturen själv. Köpte drivdon ifrån

ledoteket.se/produkt-kategori/led-drivdon/ tittade på Biltema först men det dög inte.


656
344
Johnexotics:
Bästa är skaffa bra produkt som håller längre jag använder dessa www.cyberzoo.se/sv/search?q=jungle%20dawn%20led. Den första jag köpte är inne på sitt 4 år och funkar lika bra fortfarande 

209
109
Norrby89:
Vet inte riktigt hur kvalitén är när det kommer till själva ljuset men www.ledgrossisten.se/belysning-c-85/?psafe_param=1&gclid=Cj0KCQjwuNemBhCBARIsADp74QRPnqE9OULB3tiI7pXW7B4QE1OHuhrRNAHRMKs1VBg9wgZhtMr3UzsaAqi0EALw_wcB

Där finns den extremt billiga led lister, 120cm 6500k för typ 250kr, funkat felfritt för oss iallafall =) men då har jag inte testat med allt för mycket växter utöver ett misslyckat försök att odla gräs inne hos djuren. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild