Rubber ducky isopod (gråsuggor)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

35
4
Anna123swe:
Hej, har blivit lite nyfiken inom insektshobbyn och undrar om "Rubber ducky isopods" finns exporterade till Sverige.
Om ja: Kan man och var få tag på dem och för hur mycket går dem för på ett ungefär?

Har än så länge inte hittat något spår av dem på internet, vilket gör mig lite ledsen, men tänker att det finns kanske lite mer kunniga människor här :)

Uppskattar svar supermycket ♡
(Det är då ej min bild och om ägaren av bilden önskar att den tas ner  självfallet)

5061
3824
Tropfrog:
Det har importerats till Sverige. Men jag har har aldrig sett dem till salu inom landet. I övrigt se mitt svar i andra tråden.

Kanske kan upplevas som besserwisser kommentar......Men gråsuggor är inte insekter och bör därför inte ingå i vad du kallar insektshobbyn.

Mvh
Magnus

31
28
LeafGecks:
Kolla in på insektenliebe.com/en/shop/isopoda-spec-rubber-ducky/
Dom brukar ha dessa inne då och då,  och det är väldigt snabb frakt.
Du kan dock förvänta dig att dom kostar åtminstone 100 spänn/st

35
4
Anna123swe:
Tropfrog skrev:
Det har importerats till Sverige. Men jag har har aldrig sett dem till salu inom landet. I övrigt se mitt svar i andra tråden.

Kanske kan upplevas som besserwisser kommentar......Men gråsuggor är inte insekter och bör därför inte ingå i vad du kallar insektshobbyn.

Mvh
Magnus

Ja, såg ditt svar Tack så mycket!  Sedan hörde jag också någon stans att dem inte var riktigt är insekter, men ej säker på vad deras "grupp"(?) kallas för, så jag sa bara insekter, hahah

35
4
Anna123swe:
LeafGecks skrev:
Kolla in på insektenliebe.com/en/shop/isopoda-spec-rubber-ducky/
Dom brukar ha dessa inne då och då,  och det är väldigt snabb frakt.
Du kan dock förvänta dig att dom kostar åtminstone 100 spänn/st


Ahh, tack så jättemycket! Super snällt av dig. För tillfället verkar dem slut, men tack ändå! <3

19
4
celandro:

Hej

Jadå de finns i Sverige. Jag och min flickvän har ett gäng, men vi har inga till salu för närvarande tyvärr. Och det var nån annan som hade ute en annons här för ett tag sen. 

Insektenliebe och homeofinsects i Tyskland brukar ha till salu då och då. 

Gråsuggor tillhör kräftdjuren för övrigt :)

Mvh Patrik



35
4
Anna123swe:
celandro skrev:
Hej

Jadå de finns i Sverige. Jag och min flickvän har ett gäng, men vi har inga till salu för närvarande tyvärr. Och det var nån annan som hade ute en annons här för ett tag sen. 

Insektenliebe och homeofinsects i Tyskland brukar ha till salu då och då. 

Gråsuggor tillhör kräftdjuren för övrigt :)

Mvh Patrik




Jaha, tusen tack!! Blev glad aatt höra att de finns i Sverige iallafall. Tack också för tipset och nu vet jag också, kräftdjur! :D

144
82
javan:
celandro skrev:
Hej

Jadå de finns i Sverige. Jag och min flickvän har ett gäng, men vi har inga till salu för närvarande tyvärr. Och det var nån annan som hade ute en annons här för ett tag sen. 

Insektenliebe och homeofinsects i Tyskland brukar ha till salu då och då. 

Gråsuggor tillhör kräftdjuren för övrigt :)

Mvh Patrik




Toppen att du kommenterade, så att ingen Besserwisser hann före och påstod skaldjur eller något annat befängt!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild