Formplyfa kontra fukttätning

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

14
5
DorkSquiddler:

Hej, bygger ett terrarium till en skäggagam i formplyfa och undrar om det bör fukttätas ytterligare med någon specialfärg av något slag? 

har tätat hörn, skruv och fogar med akvariesilikon.

var i kontakt med personal på Colorama och enligt denne så räcker det med en "vanlig" färg av bra kvalitet i några lager så tillvida att färgen inte är olämplig för djuret. Han rekommenderade en burk från jotum... blev lite fundersam då jag sett framför mig att det måste våtrumsmålas.

vilken typ av färg bör jag använda?

mvh
Staffan


302
253
Bowery:
Använd jotuns våtrumsfärg alternativt alcros tät,använder du nån av dessa är det hellugnt:)

302
253
Bowery:
Dock skulle jag rekommendera dessa produkter på obehandlad OSB,plyfa m.m , formplywood har ett gott tätskikt som det är :)

14
5
DorkSquiddler:
Bowery skrev:
Dock skulle jag rekommendera dessa produkter på obehandlad OSB,plyfa m.m , formplywood har ett gott tätskikt som det är :)

Hehe, hade på känn att det var du som skulle fylla i tråden:)

jag kör på nån av dem

återigen, tusen tack för tips:)

206
224
Danne72:
skäggisar ska ju inte ha fuktigt så jag hade inte målat någonting inne i terrariet.

302
253
Bowery:
DorkSquiddler skrev:

Hehe, hade på känn att det var du som skulle fylla i tråden:)

jag kör på nån av dem

återigen, tusen tack för tips:)

Som målare på heltid sedan 2006 så känns det väl inte mer än rätt med en input ang färg haha :)

Lycka till!

14
5
DorkSquiddler:
Bowery skrev:

Som målare på heltid sedan 2006 så känns det väl inte mer än rätt med en input ang färg haha :)

Lycka till!


Där ser man! Bra att veta inför framtiden :) 

Tackar!

14
5
DorkSquiddler:
Danne72 skrev:
skäggisar ska ju inte ha fuktigt så jag hade inte målat någonting inne i terrariet.

Just det ja, det var den biten också... Det kan vara så att det är mitt uppblåsta ego som vill försäkra sig om att burken blir vattentät bara för säkerhets skull, jag vet ju faktiskt egentligen inte varför, tror jag må sova på saken och bestämma mig imorgon.

Tack för input!

206
224
Danne72:
DorkSquiddler skrev:

Just det ja, det var den biten också... Det kan vara så att det är mitt uppblåsta ego som vill försäkra sig om att burken blir vattentät bara för säkerhets skull, jag vet ju faktiskt egentligen inte varför, tror jag må sova på saken och bestämma mig imorgon.

Tack för input!

Jag har 4 st formplyfa-terrarier 200x60x60 till mina 4 imperatorer och jag häller i ett par liter vatten dagligen i dom, Jag har tätat dom med svart TEC-7 och dom är helt utan problem ännu, har haft dom igång drygt 1 år.

14
5
DorkSquiddler:
Danne72 skrev:

Jag har 4 st formplyfa-terrarier 200x60x60 till mina 4 imperatorer och jag häller i ett par liter vatten dagligen i dom, Jag har tätat dom med svart TEC-7 och dom är helt utan problem ännu, har haft dom igång drygt 1 år.

Så pass alltså! Då kan jag vara lugn oavsett :) Den där TEC-7 verkar ju förövrigt hur grym som helst... Jag har använt akvariesilikon från Illbruck, ville försäkra mig om att produkten var djursäker eller vad man säger så det fick bli den som dom hade på Karl Hedin.

Blir lätt TEC-7 nästa vända... 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild