Vad händer med min Phelsuma Grandis svans?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
0
Flourtanten96:

3
0
Flourtanten96:
Min daggecko började med att bita av spetsen på sin svans, efter det så har svansen blivit kortare och kortare varje dag. Vad kan det vara och kan jag göra något för att hjälpa till? 

Medlem i GHF
635
410
Jimmy:
Till att börja med så behöver du ge lite mer bakgrundsfakta. Ödlan har ju uppenbarligen tappat en del av sin svans. Har du fler ödlor i terrariet? Har du sett något som kan vara orsak? 

3
0
Flourtanten96:
Hej, inga andra ödlor i terrariet, det började för några dagar sedan vid öms, den jagade sin svans och bet loss överbliven hud, dagen efter så var den yttersta spetsen borta, inget mer med det tänkte jag, men dagen efter var ytterligare cirka en cm borta från svansen. Idag i skrivande stund är svansen ännu kortare och du ser på bilden att det är lite svarta pigment runt svansen längst ned, som är ytterligare en ny sak som sågs idag. 
Jag har inte sett om ödlan har fysiskt bitit av svansen eller om den har släppt segment av den, hursomhelst så är det oroväckande. 
Tack för svar för övrigt! 

302
254
Bowery:
Skulle nog rekommendera en kunnig reptilveterinär om du har tillgång till någon sådan där du bor eller i närheten, så det inte blir/är infekterat. 

1228
464
leedragon:
Flourtanten96 skrev:
Hej, inga andra ödlor i terrariet, det började för några dagar sedan vid öms, den jagade sin svans och bet loss överbliven hud, dagen efter så var den yttersta spetsen borta, inget mer med det tänkte jag, men dagen efter var ytterligare cirka en cm borta från svansen. Idag i skrivande stund är svansen ännu kortare och du ser på bilden att det är lite svarta pigment runt svansen längst ned, som är ytterligare en ny sak som sågs idag. 
Jag har inte sett om ödlan har fysiskt bitit av svansen eller om den har släppt segment av den, hursomhelst så är det oroväckande. 
Tack för svar för övrigt! 

Ring roslagstullveterinär och kolla om de kan lista ut via telefon bakgrunden till det. du behöver nog ge informatiom om temperatur, tillskott föda, luftfuktighet vilka uv lampor du använder, inredning, historik var du köpte den ifrån och så.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild