Drippers - Ökar luftfuktigheten hur mycket?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

11
1
Ovizawr:
Hej!

Håller på att planera för en Ögonfransgecko som jag skall skaffa ett Exo Terra till på 45x45x90, så jag behöver hög luftfuktighet.
I rummet är luftfuktigheten på ca 35-45%. Hur mycket ökar en dripper luftfuktigheten, på ett ungefär tror ni? Givetvis kommer jag att spraya hos geckon dagligen (flera gånger om det behövs) och eventuellt skaffa ett regnsystem för att hålla luftfuktigheten.
Men jag undrar hur mycket ni gissar på att en dripper kommer öka?

5099
3873
Tropfrog:
Hur långt är ett snöre ????

Om du inte modifierar taket i terrariet tror jag det blir svårt att hålla luftfuktigheten där du vill ha den. Exoterra i grundutförandet är i princip terrarium för ökenmiljöer, alldeles för mycket ventilation för hög luftfuktighet.

Mvh
Magnus 

31
28
LeafGecks:
En dripper ökar inte luftfuktigheten så mycket. Allt du får är bara drippande vatten. 
Vill du öka fuktigheten i terrariet så kan jag tipsa om att göra en bioaktivt terrarium. Levande växter och jord ökar fuktigheten. Tänk bara på att geckon också kan bli sjuk av att ha det för fuktigt hela tiden. Du kan ha ca 70% på kvällen och låter det gå ner till 60-50% under dagen. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild