Vad menas med BS? Är dessa något för nybörjare?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

297
14
shad0w88:

som rubriken lyder vad betyder BS på spindlar?

När ja ändå e här så e dessa ngt för en nybörjare att ha ? :

Megaphobema robustum bs

 

Pterinochilus murinus bs

Lampropelma sp. Borneo black bs

 

Då jag har en smithi redan men e sugen på fler har ju hamnat i träsket


114
16
AdamsReptiles:

Detta fick jag fram av en googlesökning på Pterinochilus murinus.

''Pterinochilus murinus är en mycket nervös art. De är likt andra afrikanska ”Baboon spiders” mycket defensiva och aggressiva vid minsta störning. Hugger och biter mer än gärna då de blir trängda. De har ett potent gift och ger mycket smärtsamma bett, med symtom så som svullnad, nedsatt rörelseförmåga och kraftig smärta som kan hålla i sig upp till 1-2 dagar.'' Källa Phalagorns Kryp Forum. kryp.forum24.se/kryp-about5000.html


297
14
shad0w88:

ah ty :P men ska inte köra fingrana o leka med dom :P

Vill inte bli biten så har dom där dom e o glor , föder dom med mat o sånt =) fina djur


11
1
patrik033:

BS = benspann.

P.murinus är nog inte riktigt en spindel man brukar ha som andra spindel,men om du känner dig redo så :)

Här är ett litet klipp för att se hur snabba de kan vara  www.youtube.com/watch?v=HxXrHc9sflA


181
110
Stina:

patrik033: dra åt ........ vad sjukt snabb. Jag tyckte de huntsmen-slings jag har hemma e snabba men detta går ju knappt å se med blotta ögat :-O


276
118
Maqea:

Wow så snabb!


121
95
Kega:

Dom är helt underbart snabba och ofta väldigt defensiva. Jag har jagat min hona runt hela hallen en gång, kollade inte var hon satt innan jag öppnade hennes burk och vips så var hon ute.


11
1
patrik033:

Hade en adult hona förut och när hon vart sur(vilket hon var i stort sett hela tiden) så låg hon i stort sett ner på rygg.Dock så är det i mitt tycke en av de absolut vackraste arterna :)

Har 2 slings just nu och en av de sprang ca 15 varv i sin burk innan den lugnat ner sig.


297
14
shad0w88:

Den va snabb som fan :P kanske inte ska ta den då xD men dom andra 2 då ?


11
1
patrik033:

Lampropelma sp borneo black är en asiatisk spindel vilket oftast betyder väldigt defensiv och ett relativt potent gift.Hittade lite info på den här sidan om den sites.google.com/site/asianarboreals/lampropelmasp.%22borneoblack%22

Megaphobema robustum är dock en rätt bra spindel :)

Annars är ju alltid krypforumet ett bra ställe för spindlar www.kryp.forum24.se/

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild