Kan man laga en spricka i glaset?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

5
1
Thereselinneaa:

Hej! Jag har köpt ett terrarium med en spricka i glaset. Det förstör inte funktionen, men skulle vilja laga det. Går det? Vad ska jag använda i såfall som inte är giftigt för ödlan? är ny på det här så tar tacksamt emot hjälp! 


17
7
timtintin:
Beror på om du har vatten eller inte i den. Genomskinlig silikon under och över för att stoppa den att spricka mer. Finns dom som lagar sprickor igenom att silikona dit en glasbit över sprickan. Alternativt ta den till en glasmästare. 

5
1
Thereselinneaa:
Tack för svar! Jag ska ha en crested gecko i den, så blir fuktigt men kommer inte ha en vattendel. Det blir nog att sätta dit en glasskiva med silikon! 

5
1
Thereselinneaa:

timtintin skrev:
Beror på om du har vatten eller inte i den. Genomskinlig silikon under och över för att stoppa den att spricka mer. Finns dom som lagar sprickor igenom att silikona dit en glasbit över sprickan. Alternativt ta den till en glasmästare. 


Tack för svar! Jag ska ha en crested gecko i den, så blir fuktigt men kommer inte ha en vattendel. Det blir nog att sätta dit en glasskiva med silikon!

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild