Kompletterande foder insekt

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

17
7
timtintin:
Hejsan, 

Idag äter min leopard gecko bara mjölmaskar och någon enstaka vaxmott så jag behöver komplettera med något mer. 

Har prövat dubias, och det total vägrar han stirrar bara på dom och spottar ut dom. 

Jag tänker mig zophobas larver men räcker det? Funderar på syrsor men jag lever inte i någon överdrivet stor lägenhet så jag vill inte ha något som luktar illa och låter massa. Hur håller man zophobas larver levande?

27
9
Experior:
Zophobas är rätt feta och kanske inte den optimala basfödan, men vet vissa som enbart matar med zophobas och det verkar funka. Annars så är väl syrsor och dubias att föredra.

Medlem i SkHF
969
1084
NellyNiklas:

En varierad kost är absolut att föredra. Mina Polypedates grodor får Dubia som en bas med inslag av syrsor och gräshoppor. 

Nedan finns en länk med lite info och data kring olika foderinsekter.
reptifiles.com/feeder-insect-nutrition-facts-chart/


5088
3861
Tropfrog:
Jag tror att ditt problem är som med de flesta barn. Ge dem godis, glass och skräpmat dagligen och de kommer inte att äta när nyttig mat serveras. Enda vägen ut är att sluta erbjuda onyttig mat och vänta tills de är tillräckligt hungriga för att äta den nyttiga maten som serveras. För barn tar det sällan mer än ett dygn. För reptiler kan det ta mycket längre än så.

Mvh
Magnus 

144
82
javan:
Variation i kosten är absolut det bästa, men det kan vara väldigt svårt att tillämpa ibland.
Ett tips är att mata (om möjligt) med unga mjölmaskar, då fettinnehållet i % är bra mycket lägre.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild