bottensub till smithi o röd kloadkejsar

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

297
14
shad0w88:

köpte terrarium igår och en röd kloadkejsar scorpion så fick bark med.

så jag slängde in spindeln i terrat o den andra i burk pga storleken.

iaf går de bra med bark till smithin o scorpionen lr ska ja byta? smitjinverkar iaf trivas bra o åt innan som den skulle o drn andra hade grävt inatt o gömt sig så där e inga dåliga tecken.

tacksam för bra svar e ny på båda områderna


508
304
Jonas77:

Jag är INGEN expert på spindeldjur, men smithi är väl inte grävande? De flesta skorpor gräver ju inte så mycket, så jag undrar främst vad dy menar när du säger "bark". Är det reptil-bark, som ibland bara är torra kvistdelar (lätt döda), eller är det barkmull?

 

 


297
14
shad0w88:

ja du fuktig bark som låg i en påse ... säljs så vet inte vad märket e.. dom båda behöver lite fukt så barken e bra på så sätt


297
14
shad0w88:

vad är barkmull:P


366
155
Linus:

Brachypelma smithi kan helt klart gräva en del, och det substrat som brukar rekommenderas är ogödslad torv. Jag använder detta till mina spindlar här hemma, väldigt gräv-vänligt: 

www.exo-terra.com/en/products/plantation_soil_brick.php


508
304
Jonas77:

Barkmull är just mull gjort på bark, mm. Brukar ligga bredvid torvmullen i butiken.


297
14
shad0w88:

står bara terrarie sub på påsen.. o att man kan ha de till djungel osv... iaf fick de till när ja köpte terraiumet sånt paket.. men dom visste va ja köpte o va ja hade hemma men dom gav mig de på ormar o sånt i ängelholm.. men får väl byta en vacker dag.. min gräver inte gjorde 1 ggn i början sen har den bara gömt sig i plastväxter o klättrat på väggen :P

 


114
16
AdamsReptiles:

Jag har en Rödkload Kejsare (Pandinus Cavimanus). Använder Exo terra Plantation Soil, den gräver ner sig rättså mycket faktiskt.


297
14
shad0w88:

a min gräver mkt med... men har den i en burkt o ska snart flytta den så lär byta botten sub då =)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild